در گفتگوی اقتصاد ۲۴ با مدیر توسعه اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند مطرح شد؛

توجه منطقه آزاد اروند به رفع عوارض روانی و اجتماعی کرونا

مدیر توسعه اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما در دوره کرونا، تشکیل ستاد رصد و رفع عوارض اجتماعی کرونا بود که مصوبات خوبی داشت. این ستاد شامل اعضایی متشکل از صنف بازاریان و فعالان حوزه‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و... است تا بتوانند قشرهای موردنظر را رصد کرده و پس از احصای عوارض مترتب بر آنها، چاره اندیشی کرده و پیشنهاد کنند تا به هیئت مدیره سازمان برای رفع این عوارض ارائه شود.

یکی از مباحث مهمی که در دوران کرونا باید به آن توجه بیشتری شود، مسائل اجتماعی پیش آمده و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی این ویروس بر افراد جامعه و کنترل روانی افراد و خانواده هاست. مناطق آزاد کشور در این زمینه برنامه هایی برای صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا و یا خانواده هایی که دچار استرس های ناشی از شیوع بیماری و یا افسرگی های ناشی از بیماری و یا فقدان عزیزانشان هستند در نظر گرفته اند.
منطقه آزاد اروند نیز از این موارد استثنا نبوده و با تشکیل ستاد رصد و رفع عوارض اجتماعی کرونا درصدد است بهترین عملکرد را در این زمینه داشته باشد.
مدیر توسعه اجتماعی و ورزشی سازمان منطقه آزاد اروند در همین زمینه به خبرنگار اقتصاد ۲۴ گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در چند بخش فعالیت کردیم. در ابتدا به شناسایی بخش‌هایی که آسیب پذیر بودند و آسیب بیشتری از کرونا دیدند، پرداختیم و مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به کمیته امداد و بهزیستی کمک کردیم که در واقع به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود.
پیمان ادیبی افزود: علاوه بر آن با مصوبه هیئت مدیره سازمان، دو ماه از عوارض فعالیت‌های اقتصادی که از کرونا آسیب دیده بودند و اجاره بهای تمام اماکنی که در مالکیت سازمان منطقه آزاد هستند، به مدت دو ماه بخشیده شد. 

ادیبی اظهار کرد: انجمن زندانیان هم به ازای هر نفر تحت پوشش مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اختصاص داد که یکی از فعالیت های ارزشمند منطقه در این مدت به حساب می آید.پیمان ادیبی

وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات ما در دوره کرونا، تشکیل ستاد رصد و رفع عوارض اجتماعی کرونا بود که مصوبات خوبی داشت. این ستاد شامل اعضایی متشکل از صنف بازاریان و فعالان حوزه‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و.. است تا بتوانند قشرهای موردنظر را رصد کرده و پس از احصای عوارض مترتب بر آنها، چاره اندیشی کرده و پیشنهاد کنند تا به هیئت مدیره سازمان برای رفع این عوارض ارائه شود.
مدیر توسعه اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: عوارض روانی بیماری کرونا نیز موردنظر سازمان بود به همین خاطر مقرر شد یک مرکز روانشناسی صرفا برای این موضوع تشکیل شود و  ۲۰ روانشناس کارشناس ارشد و دانشجوی دکترا و دکترا، پس از گذراندن یک کارگاه آموزشی توسط اساتید برجسته روانشناسی کشور، خدمات روانشناسی لازم را ارائه کنند.
ادیبی افزود: بعد از آموزش‌های لازم این روانشناسان آمادگی لازم را داشتند تا به صورت برخط به افراد آسیب دیده از کرونا و نیز کسانی که مبتلا به کرونا شده اند یا یکی از اعضای خانوده شان مبتلا شده و یا فردی از خانواده شان را از دست داده اند به خصوص با توجه به این مسئله که در این زمان نمی‌توان مراسم سوگواری برپا کرد و مجبور به سوگ پنهان هستند مشاوره‌های روزانه و برخط بدهند.

وی توضیح داد: علاوه بر گروه های آسیب دیده از کرونا، این روانشناسان این آمادگی را دارند که به عموم مردم هم که دارای استرس هستند خدمات ارائه دهند تا مقداری شرایط روانی جامعه التیام یابد.

مدیر توسعه اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: برای توانمندسازی نابینایان و ناشنوایان، معلولین جسمی ـ حرکتی و معلولین ذهنی نیز سرویس‌های مستمر و آموزش‌های مختلفی را در نظر داشتیم که امروز نیز با شرایط کرونا گروهی که می توانند به صورت آنلاین آموزش‌ها را دنبال کنند به صورت برخط و گروهی که مجبور به حضور فیزیکی هستند با کاهش تعداد افراد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محل حاضر می‌شوند.

ادیبی عنوان کرد: در حوزه فرهنگی و ورزشی نیز برنامه‌های متنوعی برای کمک به جامعه در این روز‌ها در نظر گرفته ایم. در حوزه ورزش بر مهارت‌های فردی تاکید می‌شود و در حوزه فرهنگی، ۱۵ مسابقه فرهنگی برای افراد و خانواده‌ها در نظر گرفته شده که  آنلاین هستند و خوشبختانه از آن استقبال خوبی هم شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو