مهدوی سعیدی در گفتگو با اقتصاد ۲۴ مطرح شد؛

فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی منطقه آزاد انزلی در روزهای کرونایی/ توجه ویژه به کسب و کارهای کوچک و آگاهی بخشی به جوامع محلی

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: در دوره کرونا فعالیت های متنوعی برای حوزه های اجتماعی، فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد انزلی در نظر گرفته ایم تا کمترین خسارت را شاهد باشیم و در تلاشیم تا جامعه دچار انفعال، استرس و بی پروایی نشود.

به گزارش فرینا، از ماه ها پیش و با شیوع ویروس کرونا، مناطق آزاد مانند سایر مناطق و بخش های کشور، برنامه های خود را در راستای مقابله با این ویروس و به حداقل رساندن خسارت های ناشی از این بیماری قرار دادند و چه بسا در بسیاری از موارد مناطق آزاد کشور پیشتاز بسیاری از برنامه ها شدند چرا که بسیاری از حوزه ها در این مناطق حساسیت بیشتری دارند و لازم است تا توجه ویژه ای به آنها شود.
 منطقه آزاد انزلی نیز از روزهای نخست، فعالیت های مهم و تاثیرگذاری چه در زمینه تولید لوازم مورد نیاز بهداشتی و چه در حوزه مسئولیت اجتماعی انجام داده است. برای اطلاع بیشتر از فعالیت های این سازمان در حوزه اجتماعی، گفتگویی داشتیم با سید حجت مهدوی سعیدی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی که در ادامه می‌خوانید.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی به خبرنگار اقتصاد ۲۴ گفت: در همه نشست‌ها در حوزه‌های مختلف از فرهنگی و اجتماعی گرفته تا اقتصادی و گردشگری به شرایط کرونایی توجه داشته ایم و به مباحث سمت و سو می‌دهیم و درصدد هستیم از نظر تئوریکی مباحث را جلو ببریم و عملیاتی کردن آن‌ها را هم متناسب با سویه‌های فکری و نظری دنبال کنیم و تلاش کرده ایم نگذاریم این شرایط خللی به حوزه‌های فعال منطقه آزاد انزلی وارد کند.
مهدوی سعیدی افزود: امروز بیشتر مباحث منطقه چه به لحاظ مباحث نظری و تئوریک و چه به لحاظ اجرایی و تئوریک، متناسب با بحث کرونا جلو می‌رود. برای مثال امروز جلسه‌ای را با حضور فعالان اقتصادی خواهیم داشت با عنوان "چگونه می‌توان در شرایط کرونا تولید را پیش برد" و در نظر داریم مباحث را در این شرایط و در راستای تحقق شعار جهش تولید پیش ببریم. کارخانه‌های ما در شهرک صنعتی تاکنون فعالیت چشمگیری در تولید لوازم بهداشتی مورد نیاز در روز‌های کرونایی داشته اند و تلاش کردیم این ملزومات تولید شده با قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد و در نظر داریم این تولیدی ها با قدرت فعالیت های خود را ادامه دهند.
وی خاطرنشان کرد: در بخش گردشگری نیز جلسات متنوعی داشته ایم و در روز‌های آینده نیز با نماینده استان جلسه‌ای تحت عنوان "سرنوشت گردشگری در دوران کرونا" خواهیم داشت و راه حل‌های اجرایی برای به حداقل رساندن خسارات گردشگری را پیگیری خواهیم کرد. منطقه آزاد انزلی در این مدت تسهیلات خوبی را برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته است به خصوص در صنعت گردشگری این تسهیلات با کمک بانک‌ها اختصاص داده شد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: از جلسات مهم و تاثیرگذاری که در روز‌های گذشته داشتیم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راستای توانمندسازی جوامع محلی و نیروی کار بود که به موجب آن ارتقای سطح مهارت‌های فنی ساکنین منطقه و جویندگان کار فاقد مهارت، بالا بردن میزان بهره وری نیرو‌های شاغل در سطح منطقه با رویکرد اشتغال پایدار، شناسایی نیاز‌های آموزشی متناسب با مشاغل جدید و پیشرفت‌های علمی براساس ظرفیت‌های موجود در سطح منطقه و در نهایت ارتقای توانمندی‌های گردشگری منطقه آزاد انزلی و ارائه خدمات بهتر به گردشگران داخلی و خارجی مدنظر قرار گرفت.
مهدوی سعیدی اضافه کرد: علاوه بر آن در جریان دیدار مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور با دکتر روزبهان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تفاهم نامه‌ دیگری هم با این صندوق با هدف ساماندهی، توانمندسازی و حمایت از ایجاد فرصت‌های کسب و کار‌های خانگی خرد و کوچک امضا شد و با حضور رئیس صندوق کارآفرینی، اعتبار نامه‌ای را تعیین کردیم تا بتوانیم مبالغی را جذب کنیم که سقف اعتبار تعیین شده برای تفاهم نامه ۱۰۰ میلیارد ریال خواهد بود که از محل منابع صندوق کارآفرینی امید به طرح‌های معرفی شده از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی در قالب ضوابط صندوق تخصیص خواهد یافت و سقف تسهیلات مرتبط با هر یک از کسب وکار‌های معرفی شده در حوزه‌های خانگی، خوداشتغالی و کارفرمایی یک میلیارد ریال است که پس از طی مراحل اداری پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: این دو جلسه را می‌توان نقاط عطفی در روز‌های کرونا دانست که می‌توانند برای کسب و کار‌های کوچک و جوامع محلی مفید باشند.

مهدوی سعیدی گفت: در زمینه‌های اجتماعی نیز فعالیت‌های قابل توجهی در سازمان انجام می‌شود. برای نمونه هفته گذشته نشستی با عنوان "زندگی در سایه کرونا" برگزار و از مردم و فعالان اقتصادی دعوت کردیم تا در آن شرکت کنند. در این نشست مباحث روانشناسی اجتماعی و روانشناختی مواجهه با بیماری‌های سهمناک مطرح شد و متخصصان در این موارد توضیحاتی دادند و راهنمایی‌های لازم در اختیار افراد قرار گرفت که همه این موارد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در پایان یادآور شد: یکی از ضروری‌ترین کار‌هایی امروز که باید به آن توجه ویژه شود، آگاهی بخشی است که با کمک رسانه‌ها این مهم را انجام می‌دهیم و با راهنمایی‌های لازم در تلاشیم تا جامعه دچار انفعال، استرس و بی پروایی نشود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو