معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم:

تمدید مهلت ثبت نام صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از تمدید مهلت ثبت نام کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات در سطح منطقه آزاد قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده با بیان این مطلب، اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با هدف حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا، امکان ثبت نام کارفرمایان مشمول این حمایت در سامانه کارا به آدرس اینترنتی https://kara.mcls.gov.ir فراهم شده و متقاضیان دارای شرایط در محدوده منطقه آزاد قشم تا 5 مردادماه می توانند با ورود به سامانه مذکور فرآیند ثبت نام را انجام دهند.
شیخ زاداه ادامه داد: آن دسته از بنگاه هایی که در رسته های ۱۴ گانه مصوب با ۵۵۰ زیررسته اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته اند و دارای کد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی هستند و مبادرت به حفظ اشتغال موجود نموده اند؛ مشمول این تسهیلات هستند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: همچنین آن دسته از بنگاه هایی که پیامک از سوی وزارت کار دریافت و در سامانه کارا ثبت کرده و مشمول دریافت تسهیلات می شوند، پرونده های آنها به بانک های عامل ارسال شده و می توانند به بانک هایی که در سامانه معرفی کرده مراجعه و روند دریافت تسهیلات خود را تکمیل نمایند.
به گفته شیخ زاده؛ شبکه بانکی کشور با هدف کمک به کسب و کارهایی که به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در فعالیت خود دچار آسیب شده اند و به منظور حفظ اشتغال و تامین هزینه های عملیاتی واحدهای مذکور اقدام به اعطای تسهیلات کند.
وی با اشاره به شرایط و ضوابط پرداخت تسهیلات به واحدهای کسب و کار براساس شیوه نامه اعلامی خاطرنشان کرد: واحدهای مشمول بایستی لیست بیمه شاغلین مربوط به اسفند ماه ۹۸ را به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده و تعدیل نیرویی نداشته و یا نسبت به افزایش نیروی کار اقدام کرده باشند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: در پرداخت تسهیلات اولویت با واحدهایی است که لیست شاغلین مربوط به فروردین ۹۹ را تا پایان اردیبهشت ۹۹ به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده باشند و کسب و کارهای متقاضی صرفا براساس معرفی در سامانه کارا مشمول دریافت این وام می شوند.
شیخ زاده خاطرنشان کرد: این تسهیلات با هدف تامین سرمایه در گردش و پرداخت حقوق پرسنل و هزینه های عملیاتی براساس تعداد پرسنل شاغل با نرخ سود 12 درصد و مدت زمان پرداخت 24 ماه در اختیار کسب و کارهای مشمول آن قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به دستورالعمل ستاد ملی کرونا درباره تامین وثیقه مورد نیاز برای کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: مطابق دستورالعمل ابلاغ شده برای تسهیلات ۱۶ میلیون تومانی تنها ارائه سفته امضا شده توسط متقاضیان کافی بوده و برای دریافت تسهیلات ۱۲ تا ۴۸ میلیون تومانی ضمن ارائه سفته به معرفی یک ضامن و برای تسهیلات ۴۸ تا ۱۲۰ میلیون تومانی ارائه سفته و دو ضامن نیاز است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: همچنین برای مبالغ ۱۲۰ میلیون تومان تا 200 میلیون تومان صرف نظر از ارائه سفته، باید سه ضامن به بانک معرفی شود و درخصوص تسهیلات بالای 200 میلیون تومان به جای ضامن باید تضمین های صندوق های ضمانت به بانک ارائه شود.
شیخ زاده در پایان گفت: مبلغ سفته هایی که دریافت کننده تسهیلات باید به بانک ارائه بدهد، معادل ۱.۵ برابر اصل و سود تسهیلات خواهد بود.
گفتنی است؛ سقف مدت زمان تشکیل پرونده و بررسی برای امکان برخورداری از تسهیلات ماده 3 دستورالعمل پرداخت تسهیلات به واحدهای کسب و کار بیشتر آسیب دیده از کرونا پیش از این تا پایان تیرماه تمدید شده بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.