تولید سالانه ٣۵٠ هزار دست دندان مصنوعی در شهرک صنعتی ماکو

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: واحد تولیدی «بتا دنت» که در ساخت دندان مصنوعی و قطعات اولیه فعالیت دارد، سالانه ٣۵٠ هزار دست دندان مصنوعی را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌کند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، حسن حاتمی در حاشیه بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهرک صنعتی ماکو اظهار داشت: این واحد تولیدی سالانه ٣۵ تن آکریل، ١۵ تن موم و ٢٠ تن مواد قالب گیری را نیز تولید می‌کند.

حاتمی با اشاره به ارزآوری این واحد صنعتی بیان کرد: ارزآوری این واحد تولیدی حدود ١۵٠ هزار دلار در سال است.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: محصولات تولیدی این واحد صنعتی به کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، ارمنستان، افغانستان، پاکستان و عراق و تمام کشورهای همسایه صادر می‌شود.

حاتمی اضافه کرد: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع با ٢ هزار مترمربع زیربنا توانسته برای ۶٠ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کند.

وی بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری این واحد صنعتی ۴٢ میلیارد تومان است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر ٢ روزه خود به آذربایجان‌غربی از شهرک‌های صنعتی شمال و مرکز استان بازدید می‌کند و همچنین با مدیر عامل منطقه آزاد ماکو دیدار خواهد کرد.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به‌شمار می‌رود.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو