معاون وزیر صنعت:‌

استعداد منطقه آزاد ماکو برای ایجاد شهرک کشاورزی، ویژه است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: منطقه آزاد ماکو ظرفیت ویژه ای برای تولید صنعتی کشاورزی و صنایع تبدیلی و ایجاد شهرک کشاورزی دارد که باید برای استفاده از آن برنامه ریزی شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، محسن صالحی‌نیا در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه توسعه کشت‌های متراکم و گلخانه‌ای محصولات کشاورزی در قالب شهرک‌های کشاورزی در منطقه آزاد ماکو اهمیت دارد، اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های کشاورزی و معدن در منطقه آزاد ماکو وجود دارد و سرمایه‌گذاری در این ۲ حوزه به طور قطع نتیجه بخش خواهد بود.

صالحی‌نیا برنامه ریزی برای جذب و هدایت سرمایه گذار به منطقه آزاد ماکو را ضروری دانست و اظهار داشت:‌ ایجاد نواحی صنعتی و توسعه شهرک ‌های منطقه آزاد ماکو با محوریت تقاضای بازار باید اولویت قرار بگیرد و زیرساخت های لازم نیز فراهم شود تا سرمایه گذاران بخش خصوصی در آن حضور یابند.

وی اضافه کرد:‌ واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران صنعتی بر اساس ظرفیت های تولیدی در بخش های مختلف اقتصادی در منطقه آزاد ماکو طرح‌های خوبی را انجام داده اند و این روند با حمایت‌های همه جانبه سازمان شهرک‌های صنعتی و سازمان منطقه آزاد ماکو و سایر ارکان ادامه دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا در شرایطی که با تحریم‌های بین‌المللی روبه‌رو هستیم، با اتکا به ظرفیت و توانمندی‌ در بخش‌های مختلف، کمبودها را جبران و در جهت ایجاد اشتغال گام برداریم.

صالحی نیا اظهار داشت: سیاست‌های محوری ما در سال جاری، استقرار صنایع بر اساس ظرفیت و قابلیتی است که در مناطق مختلف شناسایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این دیدار بیان کرد: بسترسازی برای توسعه صنعت و ایجاد زیرساخت‌های تولید مبتنی بر مزیت‌های جغرافیایی اقتصادی جزو ماموریت‌های مهم سازمان منطقه آزاد ماکوست.

محمدرضا عبدالرحیمی با برشمردن مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه‌های لجستیک، کشاورزی و دامپروری و شیلات، معدن، ‌صنعت و گردشگری اظهار داشت: اهداف ۲ مجموعه سازمان منطقه آزاد ماکو و شهرک‌های صنعتی توسعه و رونق تولید، افزایش تولید ناخالص ملی و تقویت اقتصاد ملی و پیوند آن با اقتصاد منطقه و جهان است.

عبدالرحیمی با اشاره به مشکل صنایع و واحدهای تولیدی در واردات مواد اولیه از سرزمین اصلی به منطقه آزاد ماکو ادامه داد: برای رونق تولید صادرات محور باید حمایت از واحدهای صنعتی موجود با جدیت دنبال شود و در این خصوص نیاز به نگاه ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی با بیان اینکه تلاش سازمان منطقه آزاد ماکو بر این است تا شهرک های صنعتی در منطقه آزاد متفاوت تر از سرزمین اصلی باشد، گفت: هم اکنون حدود ۱۱۰ واحد صنعتی در منطقه آزاد ماکو فعال هستند و سرمایه گذاری های کلانی نیز در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان بخشی از اقدامات سازمان منطقه آزاد ماکو در خدمات رسانی، ‌ ایجاد زیرساخت و محرومیت زدایی از منطقه اضافه کرد: با وجود محدودیت منابع مالی این سازمان اقدامات بسیاری در حوزه زیرساخت‌های لجستیک و جاده ای، بهداشت و درمان، آموزش و تجهیز مدارس، سالن های ورزشی، مسکن محرومان داشته و باور داریم اگر جامعه محلی از حداقل ها برخوردار نباشند، نمی تواند میزبان خوبی برای سرمایه گذاران باشد.

در این جلسه مسائل و مشکلات مربوط به شهرک های صنعتی مستقر درمنطقه آزاد ماکو مورد بررسی قرار گرفت و در جهت رفع این مشکلات برنامه ریزی شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این نشست در خصوص رفع برخی مشکلات موجود در شهرک های صنعتی ماکو و شوط قول مساعد داد.

همچنین پس از پایان این دیدار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ۲ واحد مستقر در شهرک صنعتی شماره یک منطقه آزاد ماکو بازدید کرد.

منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو