افزایش 15درصدی ترازیت خارجی از گمرک نوردوز در سال 98

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: ارزش ریالی ترانزیت خارجی از گمرک نوردوز در سال 97 بیش از ده هزار میلیارد ریال بود که این رقم در سال 98 با افزایش 15 درصدی به پازده هزار پانصد میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش فرینا، محسن نریمان همچنین ارزش ارزی صادرات از گمرک نوردوز را در سال 97 حدود 240 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در سال 98 ارزش ارزی صادرات گمرک نوردوز با ۱۵ درصد افزایش به 275 میلیون دلار رسید.
نریمان از افزایش بیش از 450 درصدی ترازیت از نوردوز به منطقه آزاد ارس خبر داد و گفت: درحالی که در سال 97 بالغ بر 2272 تن کالا به ارزش 1میلیون 400هزار دلار از نوردوز به منطقه آزاد ارس ترازیت شده بود این رقم در سال 98 با افزایش بیش از 450درصدی به عدد 7 میلیون 680هزار دلار بالغ شد ضمن اینکه از لحاظ وزنی نیز در سال 98 شاهد افزایش 87 درصدی ترازیت کالا از نورودوز به منطقه آزاد ارس بودیم.
وی، صادرات چمدانی را از دیگر کارکرد های گمرک نوردوز برشمرد و گفت: در سال گذشته 3425 تن کالا به ارزش 197 میلیون دلار، از این گمرک بدین شکل صادر شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به افزایس ورود مسافران خارجی در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ عنوان کرد: در سال ۹۸ بالغ بر 191 هزار تبعه خارجی از گمرک نوردوز وارد کشور شده اند که با توجه به ورود ۱۶۴ هزار و پانصد نفر در سال 97 افزایش 16 درصد را تجربه کرد.
نریمان اضافه کرد: در زمینه مسافران خروجی نیز روند رو به رشد داشتیم به نحوی که در سال گذشته ۱۱۳ هزار مسافر ایرانی و 190هزار مسافر خارجی از گمرک نوردوز ارس خارج شده اند در حالی که این رقم در مدت مشابه سال نود و هفت ۷۷ هزار و پانصد مسافر ایرانی و ۱۶۲ هزار مسافر خارجی بود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.