امضاي تفاهم‌نامه همکاری بین شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و مرکز صادرات روسیه

با هدف‌ توسعه تجارت بین المللی و به منظور گسترش همکاریهای تجاری میان منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و بازرگانان روسیه، جلسه ای بین مدیرکل منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام (ره) و رایزن اقتصادی سفارت روسیه در ایران با استفاده از ویدیو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش فرینا، فرزاد یادگاریان مدیرکل منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و رستم ژیگانشین، رایزن اقتصادی سفارت روسیه در مورد گسترش همکاریها در این جلسه به گفتگو پرداختند.

در همین راستا توافق پیرامون امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و مرکز صادرات روسیه مهم‌ترین دستاورد این ویدئو کنفرانس بود.

افزون بر آن، مسائل کلان اقتصادی دو کشور و معرفی تجار روس نیز مورد بررسی قرار گرفت. همچنین ایجاد تمهیدات لازم در راستای تسهیل تجارت روسیه از طریق شهر فرودگاهی امام خمینی به عنوان هاب هوایی حوزه اوراسیا از جمله عناوینی بود که پیرامون آن تبادل‌نظر شد.

از سویی دیگر مدیرکل منطقه آزاد و ویژه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، در ویدیو کنفرانس جداگانه، با پاول بوخانوف، رییس مرکز صادرات روسیه در مورد توسعه همکاریهای دوطرف به گفتگو پرداخت. تسهیل امور مربوط به تجار روس، ارائه تمهیدات لازم برای سرمایه گذاری بازرگانان روسیه در منطقه آزاد شهر فرودگاهی و تامین زیر ساختهای مورد نیاز از جمله عناوین مهم این ویدئو کنفرانس بود.

همچنین دو طرف بر مشارکت و سرمایه گذاری در حوزه های انبارداری، حمل و نقل، صنعت هوانوردی، لجستیک، خدمات، صنعت، تسهیل صدور روادید و تبادلات بانکی تاکیدکردند.

همچنین طرفین مذاکره، در مورد امضای تفاهم نامه همکاری میان شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و مرکز صادرات روسیه توافق کردند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.