حضور سرمایه گذاران دیتا سنتری در منطقه آزاد ماکو

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو گفت: ماکو یکی از 6 قطب شناسایی شده در حوزه دیتا سنتر و فناوری های نوین است که درحال حاضرنیز زیرساخت های آن آماده است و حتی زمین به آن اختصاص داده شد و جذب سرمایه گذار هم انجام شده است که سازمان منطقه آزاد ماکو مشارکت زیادی برای جذب سرمایه گذاران انجام داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری اقتصادی ایران، منطقه آزاد ماکو، یک منطقه پنج هزار کیلومتر مربعی است که از اوایل دهه 90، نام بزرگترین منطقه آزاد کشو را یدک می‌کشد؛ هرچند این تنها مزیت این منطقه آزاد نسبت به 6 منطقه دیگر نیست زیرا از جمله مهمترین مزیت‌های این منطقه، فعالیت به عنوان دروازه ایران به سمت اروپا و وجود 270 کیلومتر مرز مشترک با ترکیه و جمهوری نخجوان است.
این منطقه از ظرفیت های اقتصادی قابل توجه و امکانات زیربنایی مناسب، فرصت های قابل توجهی را پیش روی سرمایه گذاران فراهم کرده است که از جمله آن تبدیل شدن به قطب دیتا سنتر و فناوری های نوین و حضور شرکت های دانش بنیان دراین منطقه است که شرایط را برای حضور فعالان اقتصادی مهیا کرده است.
علاوه برآن، حمایت، تشویق و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای ایجاد صنایع جدید، سرمایه گذاری مشارکتی در صنایع موجود و تولید مشترک از اقدامات مهمی است که این منطقه سرلوحه کار خود قرارداده است.
علاوه بر آن حمایت از ایجاد شرکت‌های سرمایه‌گذاری به‌صورت سهامی عام به‌منظور پشتیبانی مالی از طرح‌های صنعتی، جلب مشارکت بخش خصوصی در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، فرآوری صنایع و مواد معدنی از دیگر برنامه های مهم دیگر سازمان است که با جدیت پیگیری می‌شود.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مورد قطب دیتا سنتر شدن ماکو به خبرنگار اکونیوز گفت: در کل کشور 6 منطقه به عنوان دیتاسنتر شناسایی شد که با پیگیری های انجام شده یکی از 6قطب شناسایی شده منطقه آزاد ماکو معرفی شده که این اقدام توسط وزارت ارتباطات صورت گرفت و درحال حاضرنیز زیرساخت های آن آماده است و حتی زمین به آن اختصاص داده شد و جذب سرمایه گذار هم انجام شده است که سازمان منطقه آزاد ماکو مشارکت زیادی برای جذب سرمایه گذاران انجام داد.
ابراهیم جلیلی در مورد این سوال که آیا ساکنان منطقه هم به فناوری های نوین ارتباطی دسترسی دارند گفت: فعالین اقتصادی و جوامع محلی می توانند از امکانات ایجاد شده در منطقه بهره برداری کنند و این بستر برای آنان کاملا فراهم است که از این امکانات درجهت رونق اقتصادی کسب وکارهای خود سود ببرند.
جلیلی به حضور شرکت های دانش بنیان در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو اقدام به افتتاح یک مرکز فناوری خوبی کرده و آن را به خوبی تجهیز کرده که درآنجا میزبان شرکت های نوآور و دانش بنیان شده که امیدواریم نتایج کار به تولید دانش و ایجاد ثروت اندوزی و همچنین صنعت سازی برسد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو