بیمارستان صحرایی کیش برای مبتلایان به کرونا راه‌اندازی می‌شود

رئیس بیمارستان کیش با بیان اینکه نقاهتگاه مربوط به بیماران کرونا در کیش، در نوع خود کم‌نظیر است، از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی برای امور درمان بیماران کرونایی خبر داد.

به گزارش فرینا، مصطفی نادعلی‌نژاد با اظهار تاسف از افزایش شمار افراد مبتلا کرونا در کشور از تجهیز مرکز اقامتی "فیاک"، به آزمایشگاه و ملزومات لازم بیمارستان صحرایی خبر داد.
نادعلی نژاد اظهار امیدواری کرد، این بیمارستان صحرایی تا شهریور ماه به بهره‌برداری رسیده و به عنوان مرکزی ویژه برای بیماران کرونای مورد توجه قرار گیرد.
رئیس بیمارستان کیش با اشاره به آماده‌سازی بیمارستان ایرانیان و انعقاد قرارداد با سازمان منطقه آزاد کیش در این زمینه، تصریح کرد: در صورتی که ناچار به استفاده از 80 تخت بخش قرمز و بخش زرد بیمارستان شویم، آمادگی این را داشته و داریم که کلینیک و بخش سبز بیمارستان کیش را به بیمارستان ایرانیان منتقل و بیمارستان کنونی را به عنوان بیمارستانی تمام کرونایی اعلام کنیم.
نادعلی یادآور شد: علی‌رغم شیوع گسترده موج دوم بیماری کرونا در هرمزگان، توانسته‌ایم با کنترل به‌موقع و مدیریت درست، تعداد بستری‌هایمان را بر روی عدد 37 نفر در روز نگه داریم.
دستگاه مدرن تست کرونا در کیش 
رئیس بیمارستان کیش از به‌کار‌گیری مدرن‌ترین دستگاه تست کرونا در این جزیره خبر داد و گفت: پیش از این، تست بیماران کرونایی در کیش به بندرعباس ارسال می‌شد و زمان زیادی را برای دریافت پاسخ از دست می‌دادیم.
به گفته وی، با مساعدت سازمان منطقه آزاد، خیران و پیگیری‌های معاون درمان دانشگاه و وزارت بهداشت، آخرین مدل دستگاه تست کرونا در کیش مهیا و هم اینک پس از سه ساعت نتیجه تست افراد مشخص می‌شود.
نادعلی نژاد با اعلام اینکه داروهای نایاب به همراه ماسک و لباس‌های ویژه کادر درمان کرونا از خارج کشور تهیه و وارد کیش شده است، افزود: با ایجاد آرامش در بین مردم، زندگی با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در جزیره کیش جریان دارد.
‌رئیس بیمارستان کیش تعداد بیماران مثبت کووید 19 در این جزیره را از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون بیش از 800 نفر عنوان کرد و افزود: ارائه خدمات به این بیماران با همکاری دستگاه‌های مختلف مانند سازمان منطقه آزاد، شورای سلامت، معاونت عمران و خدمات، آموزش وپرورش، صداسیما و رسانه‌ها به خوبی انجام شده است.
‌نادعلی نژاد با تاکید بر شرایط رفاهی نقاهت‌گاه کیش آنرا در سطح دنیا کم‌نظیر خواند و گفت: در این نقاهت‌گاه برای پذیرش افرادی که امکان قرنطینه خانگی ندارند جای خالی وجود دارد.
وی، با اشاره به خدمات‌ شبانه‌روزی شورای سلامت کیش، تصریح کرد: رصد و بررسی اطرافیان مبتلایان به‌منظور خوشه‌چینی و تشخیص حوزه‌های پرخطر همچنان ادامه دارد.
رئیس بیمارستان کیش، تجهیزات و اقلام محافظتی و پیشگیرانه برای کادر درمان را مطابق استاندارد اعلام کرد و گفت: پرسنلی که در این بخش خدمت می‌کنند با عشق و درخواست شخصی در حال ارائه خدمت به بیماران کرونایی هستند و در صورت نیاز به استراحت، جایگزین مطمئن دیگری راه آنان را ادامه می‌دهد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو