افقی:

۹۵ درصد واردات «بندر کاسپین» مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور است

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: بیش از ۹۵ درصد کالا‌های وارداتی از بندر کاسپین کالا‌های اساسی و مواد اولیه واحد‌های تولیدی منطقه و کشور است.

به گزارش فرینا، امین افقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های بندر کاسپین و بندرانزلی که در محدوده این منطقه قرار دارند به عنوان دروازه تجارت دریایی ایران به اورسیا محسوب می‌شود اظهار داشت: 2 شهرک صنعتی با 140 واحد تولیدی در منطقه آزاد انزلی فعال است.

افقی استفاده از مزیت‌های اوراسیا در شرایط تحریم را فرصتی جهت تأمین مواد اولیه واحد‌های تولیدی و کالا‌های اساسی کشور تلقی کرد و ابراز داشت: با عملیاتی شدن این کار ضمن تأمین نیاز کشور رونق و توسعه مبادلات تجاری با کشور‌های حاشیه خزر حاصل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه محصولات تولید شده در واحدهای تولیدی مستقر در 2 شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی از توان مناسبی برای صادرات به کشور‌های حوزه خزر برخوردار است عنوان کرد: در حال حاضر بخشی از مواد اولیه این واحد‌ها از بندر کاسپین تأمین می‌شود که از جایگاه و اهمیت ویژه این مجتمع بندری حکایت دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو