بررسی ظرفیت های اقتصادی قشم برای نقش آفرینی در تفاهم میان ایران و چین

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جزیره قشم با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در منطقه با یک برنامه ریزی دقیق و جامع می تواند به عنوان یکی از مناطق مهم در اجرای تفاهم نامه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین ایفای نقش کند.

به گزارش فرینا به نقل از برنا، حمیدرضا مومنی در نشست بررسی نقش و ظرفیت سنجی حوزه های مختلف جزیره قشم در تفاهم نامه جمهوری اسلامی ایران و چین، افزود: اجرای این تفاهم نامه تحت هر شرایطی نمی تواند اجرایی شود و برای موفق بودن آن باید با نگاهی جامع مسائل حوزه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی منطقه مورد بررسی قرار گیرد.
مومنی ادامه داد: این تفاهم نامه زمانی می تواند به صورت برد ـ برد در این منطقه باشد که براساس اولویت های اقتصادی و زیربنایی مشخص شده در منطقه آزاد اجرایی شود.
وی تصریح کرد: برنامه همکاری های جامع ایران و چین حوزه های سیاسی، امنیتی، دفاعی، فرهنگی، کشاورزی، اقتصادی، علمی، گردشگری، نفت و انرژی، زیرساخت های مخابراتی و فناوری ارتباطات، تجارت، بهداشت و سلامت و ... را شامل می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر ضرورت پیش بینی فرآیند تدوین برنامه هفتم توسعه کشور تاکید کرد و حاضرین در جلسه خواست تا گزارش ها و نقطه نظرات خود را مطرح کنند.
براساس این گزارش در ادامه این نشست معاونین و مدیران حاضر در جلسه نیز گزارش هایی درباره وضعیت موجود، فرآیند تدوین برنامه هفتم توسعه کشور و همچنین نکاتی را درباره تفاهم نامه 25 ساله میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین ارائه کردند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو