نشست سفرای کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در ارس برگزار می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از برگزاری نشست مشترک با حضور سفرای کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ارس در سالجاری خبر داد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان در حاشیه دیدار با غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی و اقتصادی وزارت امور خارجه از همکاری مشترک این سازمان با وزارت امور خارجه جهت حضور سفرای کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ارس در سال جاری خبر داد و گفت: در راستای گسترش تعامل و مناسبات اقتصادی و بازرگانی ایران با کشورهای حوزه اوراسیا و قفقاز  با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد ارس مقرر شد تمهیدات لازم برای حضور سفرای کشورهای عضو این اتحادیه در منطقه آزاد ارس طی سالجاری فراهم شود.

معاون دیپلماسی و اقتصادی وزارت امور خارجه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ارمنستان تنها کشور عضو اتحادیه اورآسیا است که با ایران مرز زمینی دارد  گفت: این عامل بسیار مهمی است که باید از این فرصت استفاده کنیم و مسیر ارمنستان ـ ایران بعنوان یک جاده ترانزیتی برای انتقال کالاهای ایران به اتحادیه اورآسیا که برای ما اهمیت بسیاری دارد، برای همگان معرفی شود.

انصاری در ادامه بر توسعه همکاری سازمان منطقه آزاد ارس با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا تاکید کرد و افزود: ضروری است با استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه و بالفعل منطقه آزاد ارس بعنوان تنها دروازه ورود به کشورهای حوزه اوراسیا و cis، تعاملات و مبادلات تجاری ارس با این کشورها با رویکرد صادرات غیرنفتی افزایش یابد.

در این دیدار موضوعات مربوط به آمادگی همکاری منطقه آزاد ارس در بخش آموزش عالی با کشورهای همجوار، پیگیری اتصال خط آهن جلفا به اصلاندوز، ساماندهی مرزها، پیگیری رفع مسائل زیست محیطی رود ارس و تسریع روند ایجاد پل دوستی ایران و آذربایجان مطرح و بررسی شد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو