در سومین نشست بررسی ظرفیت های اقتصادی قشم برای نقش آفرینی در تفاهم میان ایران و چین عنوان شد؛

طراحی و تدوین برنامه های قشم باید با نگاه بین المللی همراه شود

سومین نشست بررسی ظرفیت های اقتصادی قشم برای نقش آفرینی در تفاهم میان ایران و چین باهدف بررسی تاثیرات این تفاهم نامه بر سیاست گذاری ها و آینده توسعه ای منطقه آزاد قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این نشست که عصر روز، دوشنبه 13 مرداد ماه برگزار شد، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مشاوران، معاونان و مدیران این سازمان حضور داشتند.
این جلسه با سه دستور کار شامل؛ بررسی نقطه‌نظرات مشاوران، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم  در خصوص تفاهم نامه ایران و چین، تدوین برنامه هفتم توسعه کشور و آیین نامه اجرایی ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برگزار شد.
 خوانش پیشنهادات مشاوران، معاونان و مدیران، تاثیر تفاهم نامه ایران و چین در برنامه هفتم و نقشی که کشور چین در اجرایی شدن این برنامه ممکن است داشته باشد، بررسی وجوه مشترک تفاهم نامه مذکور با پروژه یک کمربند یک راه، مقایسه جایگاه دو کشور ایران و چین در حوزه های مختلف در سطح جهان بخشی از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.
توجه به موضوعاتی مانند مسایل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی منطقه و تاثیراتی که این تفاهم نامه بر آن ها خواهد داشت، از مواردی بود که مورد تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت.
بررسی مفاد آیین نامه اجرایی ماده ۶۵ قانون احکام دائمی و مزایا و معایبی که در این آیین نامه برای مناطق آزاد و به ویژه منطقه آزاد قشم متصور است، نیز مبحث دیگری بود که توسط مشاوران، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم به بحث و گفتگو گذاشته شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو