برگزاری اولین نشست شورای روابط عمومی های منطقه آزاد اروند

اولین نشست شورای روابط عمومی های شهرستان های آبادان و خرمشهر پیش از ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش فرینا؛ معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در مراسم مذکور که با حضور نماینده کمپانی(سی اس آر) اتحادیه اروپا در ایران و مسئولین و مدیران روابط عمومی های دستگاه های اجرایی منطقه برگزار شد، گفت: از مهم ترین وظایف روابط عمومی ها اجرای سیاست گذاری جهت اطلاع رسانی دستگاه متبوع خویش است.

قدرت اله طمیمیان اجرای این سیاست را در گرو همکاری بسیار نزدیک با رسانه ها دانست و افزود: با توجه به تغییر دنیای امروز نسبت به گذشته، نقش اطلاع رسانی نیز گسترده تر گشته و با توجه به تشنه بودن مخاطبین برای کسب اطلاعات، اگر هر ارگان و سازمان خوراک مورد نیاز را نتواند تولید و ارائه کند، قطعا به سراغ منابع دیگر می روند. از همین روی روابط عمومی ها باید با استفاده از ابزار مختلف و به کار گیری رسانه ها با هر دیدگاهی، این مسیر را هموار کنند.

طمیمیان ضمن بیان اهمیت و نقش روابط عمومی ها در حفظ و گسترش فعالیت سازنده ارگان های خود، تأکید کرد: پاسخ گویی به ابهامات و ایجاد حسن رابطه بین مدیران و جامعه از دیگر وظایف بسیار مهم این واحد کاری است که با خروج از روزمرگی  باید جایگاه خود را در سازمان و دستگاه مربوط خویش پیدا و اعتماد مدیران را جلب، کنند.

وی اظهار داشت: روابط عمومی ها باید عملکرد خود را مبتنی بر استفاده از تکنولوژی ، تحقیق و منابع لازم در حوزه خود داشته باشند. و مدیران باید به این باور برسند که با اتکای به روابط عمومی ها می توانند خیلی از مشکلات دستگاه خود را حل کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند همراه شدن و ارتباط با مخالفین برای رسیدن به اهداف سازمانی و مخاطب شناسی را مهم ارزیابی کرد و اذعان داشت: وقتی جامعه هدف خود را بشناسیم قطعا بر اساس مخاطب شناسی، امر اطلاع رسانی و تولید خبر را بهتر انجام می دهیم.

طمیمیان، رسانه های منتقد را یکی از بهترین همراهان سازمان ها، ارگان ها و نهادهای دولتی عنوان کرد و گفت: باید اجازه دهیم نقش پویای انتقاد و نقادی در جامعه جایگاه خودش را پیدا کند؛ چرا که هیچ جامعه ای بدون انتقاد رشد نخواهد کرد.

در ادامه نیز مدیر روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، خاطرنشان کرد: این شورا باید اساسنامه، نظامنامه، احکام، مرام نامه و کمیته های مشخص داشته باشد که در نشست های کاری بعدی، این موارد محقق خواهند شد.

سروش شریفی، افزود: قطعا نقطه نظرات تمام مدیران روابط عمومی های منطقه در خصوص موارد ذکر شده را با توجه به قوانین سرزمین اصلی و یا قوانین مناطق آزاد هر کدام که زودتر به نتیجه برسد ، برای ثبت شورا پیش خواهیم برد.

در این نشست علاوه بر بیان دیدگاه های برخی از روابط عمومی های دستگاه های اجرایی، سید فضل الدین موسوی،  نماینده انجمن روابط عمومی ایران در خوزستان و نماینده کمپانی(سی اس آر) اتحادیه اروپا در ایران نیز در یک مدت زمان مشخص به آموزش مسئولیت های اجتماعی و نقش و جایگاه  روابط عمومی ها پرداخت.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.