آغاز عضوگیری خانه مطبوعات و رسانه های منطقه آزاد اروند

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، گفت: ثبت نام اعضای خانه مطبوعات منطقه از فردا به مدت یک هفته در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی دو شهرستان آبادان و خرمشهر، آغاز می شود.

به گزارش فرینا، رضا مردانی با تأکید بر اینکه زمان عضو گیری از فردا یک شنبه ۱۹ مرداد ماه به مدت یک هفته تا ۲۶ همین ماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به روند ثبت و تشکیل خانه مطبوعات و رسانه های منطقه آزاد اروند، از فردا مرحله عضو گیری آغاز می شود و اهالی رسانه باید در این یک هفته مدارک خود را به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرهای آبادان و خرمشهر تحویل دهند.

مردانی با تشکر از تلاش هیأت موسس جهت پیگیری های مستمر برای ثبت این موسسه، افزود: بی شک با تشکیل خانه مطبوعات اهالی قلم و دست اندرکاران رسانه می توانند بیش از پیش مطالبات صنفی خویش را پیگیری کنند.

وی ضمن امیدواری از سامان گیری رسانه ها، تشکیل خانه مطبوعات را گامی در راستای کمک به ارتقای کمی و کیفی مطبوعات و رسانه های محلی دانست و خاطرنشان کرد: پس از طی شدن مراحل عضو گیری در یک جلسه که با حضور هیأت موسس همراه است با توجه به اساسنامه کشوری، مدارک و مستندات بررسی واعضای خانه مطبوعات اروند مشخص و در نهایت وارد مرحله انتخاب هیأت مدیره خواهیم شد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در خصوص شرایط عضو گیری، تصریح کرد: طبق اساسنامه کشوری کلیه شاغلان مطبوعات، پایگاه های خبری و نمایندگی ها و سرپرستی های روزنامه های سراسری و خبرگزاری ها که در بخش تحریریه و در قالب شغل اصلی و یا به صورت مستمر یا پاره وقت فعالیت می کنند (اعم از گزارشگر، مترجم، عکاس خبری، نویسنده، تنظیم کننده اخبار، کاریکاتوریست، گرافیست، دبیرگروه، معاون دبیر گروه، معاون سردبیر، عضو شورای سردبیری، سردبیر، مدیرمسئول و صاحب امتیاز که دارای شرایط مورد تأیید باشند، می توانند به عضویت خانه و یا هیأت مدیره درآیند.

مردانی شرایط لازم را به ترتیب اینگونه عنوان کرد:
۱- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی
۲- تدین به یکی از ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی
۳- پایبندی به قانون اساسی بویژه اصول بنیادین آن
۴- عدم اشتهار به فساد اخلاقی
۵- داشتن حداقل مدرک کارشناسی یا معادل آن (سوابق کاری)
۶- اقامت داشتن در حوزه فعالیت خانه مطبوعات یا واقع بودن دفتر مرکزی رسانه متبوع در محدوده منطقه آزاد اروند(شهرهای آبادان و خرمشهر)
۷- برخورداری از حداقل یک سال سابقه اشتغال اصلی و مستمر بیمه ای رسانه ای یا بیمه صندوق هنرمندان (منتهی به هر مجمع عمومی) در یکی از نشریات چاپی یا الکترونیک و یا نمایندگی روزنامه های سراسری و خبرگزاری ها
۸- ارایه پروانه فعالیت دفتر برای نمایندگی یا سرپرستی رسانه های سراسری
۹- قبول و تعهد اجرای مقررات اساسنامه و مصوبات قانونی خانه مطبوعات و رسانه های کشور
۱۰ – امضای میثاق نامه اخلاق حرفه ای
رضا مردانی شروط مطرح شده را شامل تبصره هایی دانست که در اساسنامه به طور مفصل به آن پرداخته شده است .
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در ادامه توضیح داد: به تمامی اهالی رسانه منطقه آزاد اروند توصیه می شود قبل از مراجعه به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی برای عضویت در خانه مطبوعات، اساسنامه مربوطه و فراخوان عضویت که پیوست این خبر بارگذاری شده را به دقت مطالعه و از شرایط عضوگیری مطلع شوند.

شایان ذکر است فرهاد علوانی پورغراوی و حیدر نصاری دو نماینده منتخب در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان و خرمشهر برای گرفتن مدارک اهالی رسانه، معرفی شده اند.

بر رویاساسنامه_خانه_مطبوعات_اروند[۱] کلیک کنید؛ تا اطلاعات مربوط به اساسنامه خانه مطبوعات و رسانه های اروند را دریافت نماید.

بر روی فراخوان عضویت خانه مطبوعات کلیک کنید؛ تا اطلاعات مربوط به فراخوان عضویت خانه مطبوعات و رسانه های اروند را دریافت نماید.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو