چهار پارک در منطقه آزاد ارس به بهره برداری می رسد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از افتتاح و بهره برداری چهار پارک در نقاط مختلف سطح منطقه آزاد ارس با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال  تا پایان سال خبر داد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان با اعلام این خبر گفت: توسعه فضای سبز و اماکن تفریحی جزو مهمترین رویکردهای سازمان منطقه آزاد در حوزه زیباسازی و عمران می باشد که با توجه به طراحی های انجام یافته توسط واحد زیباسازی امور شهری سازمان عملیات احداث و بهسازی  چهار پارک در محدوده جلفای ارس با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد ارس انجام می شود.

نریمان در ادامه با اشاره احداث پارک آبشار طبیعت افزود: پارک آبشار طبیعت در فاز اول با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال و در فضایی به مساحت 5 هزار متر مربع ایجاد شده است که شامل آبشاری بطول 75 متر و دارای آبنمای پرده ای و سه استخر با مجموع حجم 320 متر مکعب، دسترسی گردشگری، کمپ های چادرزنی و آلاچیق در مجاورت آبشار، پلکان سبز یا استایر گاردن پیرامون آبشار می باشد.

وی عنوان کرد: در فاز دوم این پارک شامل ایجاد دریاچه مصنوعی در قسمت جنوبی آبشار و احداث پارک عباس میرزا به مساحت 18285 متر مربع با کاربری کمپ اسکان و چادرزنی، کافی شاپ، مسیر دوچرخه سواری، گلخانه پارکی و پارکینگ می باشد که طراحی آن توسط واحد زیباسازی انجام گرفته و بزودی عملیات احداث آن اجرا می شود.

احداث پارک شورا از دیگر مواردی بود که محسن نریمان به آن اشاره کرد و یادآور شد: احداث پارک شورا به مساحت 1.2 هکتار با اعتبار 1.5 میلیارد ریال یکی از پروژه هایی است که با توجه به فضای جنگلی موجود در آن، عملیات اجرایی آن شامل کاربری دسترسی معابر و احداث مبلمان پارک خواهد بود و تا سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان احداث سه پارک دیگر در منطقه آزاد ارس اضافه کرد: به منظور فراهم آوردن محیطی دلپذیرتر براي گذران اوقات فراغت ارسوندان، عملیات اجرایی پارک طراوت و زندگی در ورودی سایت اداری با مساحت 1.6 هکتار با 80 درصد پیشرفت فیزیکی، مینی پارک ولیعصر با کمپ چادرزنی به مساحت 1 هکتار  و پارک محلی و کودکان کوی شاهمار با مساحت 1.7 هکتار و 70 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال به بهره برداری می رسد و شهروندان می توانند از آنها استفاده کنند.

گفتنی است؛ تمامی پارک ها دارای کاربری های مختلف و چندمنظوره از قبیل پارکینگ، آلاچیق، رستوران و کافی شاپ، محل فراغت، مبلمان، محل بازی کودکان، محل المان های پارکی، آبنمای باغ ایرانی، کمپ اسکان، محل تجمع و تئاتر خیابانی، کاربری ویژه غرفه های نمایشگاهی و جشنواره های فصلی است.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو