مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش پیشنهاد داد؛

خانه و موزه موسیقی در جزیره کیش راه‌اندازی شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم رونمایی از پوستر سومین جشنواره موسیقی کیش، خواستار راه‌اندازی خانه و موزه موسیقی در جزیره کیش شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، غلامحسین مظفری در این مراسم کیش را یک ایران کوچک دانست و گفت: در این جزیره با ترکیبی از اقوام مختلف روبه‌رو هستیم و به همین علت می‌توانیم در موسیقی اقوام و نواحی به یک مرکز و کانونی برای ارتقا تبدیل شویم.
مظفری به شرایط سخت این روزهای جامعه اشاره کزد اما در عین حال یادآور شد که «در کنار همه این سختی‌ها و بحران‌ها نیاز به ایجاد شور و نشاط و امید داریم. نیاز داریم تا نسل امروز با گذشته تاریخی پرافتخار خود پیوند برقرار کند و موسیقی هم یکی از همین حلقه‌های اتصال است».
وی در ادامه صحبت‌هایش پبشنهاد داد تا خانه موسیقی و موزه موسیقی در جزیره کیش راه‌اندازی شود:« به بهانه این جشنواره با اقوام و نواحی مختلف سلسله بحث‌هایی داشته باشیم و بتوانیم تا اختتامیه این جشنواره، مقدمات راه‌اندازی خانه و موزه موسیقی اقوام و نواحی را در جزیره کیش فراهم آوریم.»
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش براین نکته نیز تاکید کرد که می‌توان جزیره کیش را از طریق موسیقی محلی به همگان معرفی کرد.

استمرار حرکت‌های هنری در شرایط بحرانی،‌ هنر است

در بخش دیگری از این مراسم، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش موسیقی نواحی را یکی از انواع موسیقی سنتی دانست که ریشه در آداب و رسوم دارد و سینه به سینه به نسل‌های بعدی و آینده منتقل می‌شود. او گفت که این نوع موسیقی به علت تنوع اقوام و سنن و رسوم در حوزه موسیقی از غنای بالایی برخوردار است. پورعلی موسیقی پاپ را بزرگترین مصرف‌کننده موسیقی در جزیره عنوان کرد و افزود: موسیقی سنتی و نواحی در جزیره نیاز به حمایت دارند. ما نمی ‌توانیم با فرهنگ مدرن برای جنوب جاذبه گردشگری ایجاد کنیم.
ایجاد بستر مناسب برای عرضه آثار و تقویت جریان موسیقی نواحی با تکیه بر موسیقی سواحل از عمده‌ترین اهدافی است که به گفته پورعلی این جشنواره دنبال می‌کند. او در ادامه با یادآوری شرایط کرونایی از برنامه‌ریزی برای اختتامیه متناسب با شرایط کرونا سخت گفت و تاکید کرد که « استمرار حرکت‌های فرهنگی در شرایط هشدار و بحرانی هنر است و مقابله با وضعیت موجود نیز یکی از دغدغه‌های نهادهای فرهنگی است؛ چرا که استرس‌ها و فشارها جامعه را دچار عوارض سو خواهد کرد.» به همین دلیل او گفت که باید در حوزه فرهنگ و سلامت هم به نقطه تعادل برسیم و نشان دهیم که زندگی روزمره متوقف نشده است.
سومین جشنواره موسیقی کیش با هدف حفظ و ترویج سنت‌ها، فرهنگ و هنراقوام. از 19 تا 23 آبان سال جاری در جزیره کیش آغاز به کار خواهد کرد
شورای سیاست گذاری این جشنواره با حضور غلامحسین مظفری (رئیس شورا) سعید پورعلی (دبیر شورای سیاست گذاری) رضا اردلان (رئیس جشنواره) حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی ایران و علی مرادخانی، مشاور هنری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان اعضای این شورا تشکیل شده است.
بابک عامل و حمید هادی به ترتیب دبیران اجرایی و هنری این جشنواره هستند.  
نشست رونمایی از پوستر سومین جشنواره کیش عصر دیروز در سالن خوارزمی مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش و با حضور خبرنگاران برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو