نریمان:

رسانه ها نقش کلیدی در توسعه و معرفی ظرفیت های بی بدیل ارس دارند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست با اعضای خانه مطبوعات آذربایجان شرقی گفت: رسانه ها نقش کلیدی در توسعه ومعرفی ظرفیت های بی بدیل اقتصادی، سرمایه گذاری، فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد ارس دارند.

به گزارش فرینا، در این جلسه که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و تعدادي از اعضاي خانه مطبوعات استان آذربایجان شرقی در ارس برگزار شد نریمان با اشاره به نقش تاثیرگذار خانه مطبوعات آذربایجان شرقی بعنوان یکی از بزرگترین تشکلات رسانه ای استان و کشور در معرفي ظرفيت های منطقه آزاد ارس عنوان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، تحریم ها، بسته بودن مرزها و نیز تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد کشور و با توجه به نقش كلیدی رسانه ها در توسعه و پیشبرد جامعه ، می توانند با به كارگیری توانمندی های حرفه ای و تخصصی جایگاه ملی و بین المللی منطقه آزاد ارس را ارتقاء دهند و ظرفیت های بی بدیل اقتصادی، سرمایه گذاری، فرهنگی و گردشگری این منطقه را معرفی كنند.

محسن نریمان افزود: توسعه و رونق فعالیت های اقتصادی،عمرانی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس نیازمند یاری فعالان مطبوعاتي و رسانه اي می باشد و براي محقق شدن اين امر مهم خانه مطبوعات مي تواند در قالب تشکيل کارگروه هاي تخصصي در زمینه های فرهنگي، اقتصادي و گردشگري، ظرفيت ها و فرصت هاي ارزشمند منطقه آزاد ارس را در سطح ملي و بين المللي معرفي کند.

نریمان ضمن اشاره به عملکرد شاخص سازمان در حوزه های مختلف افزود: علیرغم تمام تحریم ها عملکرد سازمان منطقه آزاد ارس در طول 4 ماهه اول سال در تمامی حوزه ها از جمله تراز تجاری، عمران، صادرات و سرمایه گذاری نسبت به چهارماهه اول سال های 97 و 98 رشد چشمگیری داشته است و تا پایان سال پروژه های سرمایه گذاری خوبی را به مرحله بهره برداری خواهیم رساند که افزایش 24 درصدی اشتغال در محدوده ارس یکی از ثمرات این پروژه ها خواهد بود.

در ادامه این نشست مدیرعامل خانه مطبوعات استان آذربایجان شرقی گفت: خانه مطبوعات یک تشکل شبه دولتی است که از سال 1388 فعالیتش را در استان آذربایجان شرقی آغاز نموده است و هم اکنون بیش از 250 نفر عضو دارد.

مرتضی شفیعی افزود: منطقه آزاد ارس یک سرمایه بزرگ برای کشور می باشد و ما در این مسیر پیشرفت بازوی کمکی و همیار ارس هستیم.

محمد عزیزی راد رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های منحصر به فرد منطقه آزاد ارس، فرصت های این منطقه در عرصه ارتباطات و ترانزیت در کریدورهای بین المللی را برشمرد و با بیان اینکه تلاقی زمینه های ارتباطات اقتصادی و حضور در بازار اوراسیا و کشورهای حوزه cis از معبر منطقه آزاد ارس می باشد، اظهار داشت: وجود منطقه آزاد ارس برای استان آذربایجان شرقی  و کشور فرصت بی نظیری است و کمک به شناساندن و توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاران رسالتی است که بر دوش فعالین حوزه رسانه است تا ضمن اطلاع رسانی صحیح زمینه ساز آبادنی و ارز آوری به کشور باشیم.

اعضای خانه مطبوعات آذربایجان شرقی نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست ابراز امیدواری کردند با همدلی و همراهی مجموعه سازمان منطقه آزاد ارس بتوانند مسئولیت حرفه ای خود را به شایستگی انجام دهند.

تقویت هماهنگی ها و تعامل دوسویه با هدف تسریع در روند مصاحبه های خبری و پوشش رویدادهای مختلف،برقراری ارتباط با رسانه های مختلف و پایگاههای خبری، استفاده ازظرفیت رسانه های داخلی برای تبلیغات رویدادهای مهم از جمله جشنواره ها از جمله مطالبات و مواردی بودکه اعضای خانه مطبوعات آذربایجان شرقی در این دیدار مطرح کردند.

گفتنی است؛ خانه مطبوعات استان آذربایجان شرقی در سال ۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده و زیر نظر معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران فعالیت می کند.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو