اجرای ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه چابهار / مکران آباد می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار نقطه مشترک و اتصال تمامی رسانه‌ها با طیف‌های مختلف و تمامی گروه‌های سیاسی و حزبی در کشور است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری تسنیم از چابهار؛ عبدالرحیم کردی در نشستی با خبرنگاران به مناسب روز خبرنگار اظهار داشت: ظرفیت‌های چابهار و سواحل مکران ارزشمند است و نیاز به کار جدی رسانه‌ای و جریان‌سازی دارد، همین که رهبر انقلاب به این نقطه و سواحل راهبردی مکران نگاه ویژه دارد نشان می‌دهد که باید که یک خط رسانه‌ای منظم و جریان‌ساز برای چابهار در پیش داشت.

کردی با بیان اینکه چابهار نقطه مشترک رسانه‌ها با طیف‌های مختلف است، اظهار داشت: در چابهار تمامی رسانه‌ها و طیف‌ها مختلف سیاسی، گروهی و حزبی در چندسال گذشته تمام هم و غم‌شان را گذاشتند تا ظرفیت‌های آن را به همگان بشناسانند.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری اجتماعی و فرهنگی سواحل مکران بسیار است و جریان‌سازی ویژه‌تری از آنچه تاکنون اتفاق افتاده را می‌طلبد و می‌خواهد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره پروژه‌های منطقه آزاد نیز گفت: درحال حاضر 800 میلیارد تومان کار عمرانی در منطقه درحال انجام است، در شرایط فعلی کشور این حجم عمرانی کم‌نظیر است و از این مقدار گردش ملی حدود 500 میلیارد تومان مختص ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار است.

کردی بابیان اینکه بخش‌های مختلف ترمینال، باند و زیرساخت فرودگاه با پیمانکاران مجزا برای تسریع در کار در حال انجام است،گفت: تجهیز کارگاه فرودگاه در حال انجام است و همزمان بخشی از کار باند نیز اجرا شده است، درحال حاضر باند فرودگاه پیشرفتی 7 درصدی دارد؛ مشکل تامین منابع برای فرودگاه وجود ندارد و منابع لازم از سوی منطقه آزاد چابهار به طور کامل تامین شده و 18 ماه آینده فاز اول فرودگاه عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره طرح توسعه منطقه آزاد چابهار نیز گفت: 32 روستا درحال حاضر در محدوده طرح توسعه قرار دارند که برنامه‌های مدونی برای عمران و آبادانی آن‌ها با بنیاد مسکن شروع شده است، امیدواریم بتوانیم زیرساخت‌های لازم را برای محیط‌‌های روستایی منطقه با این طرح توسعه فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: رسانه‌ها را همیار خود می‌بینم و امیدوارم نقد منصفانه جای خود را به تخریب و خدای ناکرده تهمت ندهد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو