مشاور رییس جمهور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

بورس بین الملل تا دو ماه آینده راه اندازی می‌شود

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با راه اندازی تمام زیر ساخت‌های مورد نیاز، بورس بین الملل تا دو ماه دیگر در جزیره کیش راه اندازی می‌شود.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص راه اندازی بورس بین المللی در کشور اظهار کرد: زمینه جدیدی از معاملات در بورس تحت عنوان بورس بین المللی در کشور در جزیره کیش راه اندازی خواهد شد که با تمام مکانیزم‌های جهانی و بین المللی همکاری دارد.
او افزود: سامانه جداگانه‌ای برای انجام معاملات در بازار بورس بین المللی راه اندازی خواهد شد که تمام تصویه حساب ها، زبان و قوانین آن مرتبط با اصول بین المللی است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بیان کرد: شرایط حقوقی که در این زمینه رعایت می‌شود با قوانین حقوقی بین المللی ارتباط دارد.
مرتضی بانک ادامه داد: نحوه فعالیت و سرمایه گذاری در بورس بین الملل به شورای عالی بورس ارائه شده است و مجوز اولیه آن پس از مشخص شدن تمام سهامداران داخلی و خارجی منتشر می‌شود.
او تصریح کرد: امیدواریم حداکثر تا دوماه آینده زیر ساخت‌های لازم راه اندازی شود تا در همان زمان انجام معاملات در این بازار کلید بخورد.
مشاور رییس جمهور افزود: تمام افراد خارجی و ایرانی‌های مقیم در خارج از کشور می‌توانند در این بازار با استفاده از ارز بین الملل سهام‌های مربوط به بخش‌های مناطق آزاد را خریداری کنند.
مرتضی بانک گفت: با استفاده از این بازار سرمایه‌های جدیدی که به بورس کشور وارد می‌شود از طریق سرمایه گذاری‌های خارجی تقویت می‌شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو