زمانی:

تولید کنندگان، علاوه بر مصرف داخلی بازار بین المللی منطقه را هدف قرار دهند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در آئین افتتاحیه خط تولید ماسک طبی سه لایه در شرکت لطیف پاک اروند گفت: تولید کنندگان علاوه بر مصرف داخلی، بازار بزرگ بین المللی منطقه را نیز هدف قرار دهند .

به گزار ش فرینا، اسماعیل زمانی در افتتاح نهمین پروژه تولیدی صنعتی «نهضت جهش تولید در سرزمین فتح» با اشاره به ظرفیت بازار کشورهای همسایه جهت صادرات مواد طبی، بهداشتی و شوینده، تصریح کرد: توسعه ی سرمایه گذاری در این بخش علاوه بر سود آوری، برای مردم شهرهای آبادان و خرمشهر نیز گسترش اشتغال مطمئن و پایداری را به دنبال خواهد داشت .

زمانی با بیان اینکه صنایعی که در ایام اخیر افتتاح شده اند بیشتر صنایع پایین دستی هستند، خاطرنشان کرد: هدف ما در چرخه ی صنعت، تولید نهایی است که فعالیت همه ی این واحدها، تولید نهایی محصولات می باشد .

وی اظهار داشت: در حال حاضر برخی مواد اولیه جهت تولید در صنایع منطقه، از بیرون وارد می شود که امیدوار هستیم بزودی بتوانیم مواد اولیه صنایع و کارخانجات را در منطقه تولید کرده و واحدهای بالا دستی و میانی در صنایع پتروشیمی و شیمیایی نیز به سرعت دایر و وارد فاز تولید شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با تأکید بر اینکه بواسطه ظهور ویروس کرونا بخشی به نام صنعت کرونایی در تولیدات تعریف شده است، افزود: شاید این صنعت قبلاً هم وجود داشت اما محدود به موارد مصرف خاص و ویژه می شد که بازار چندان بزرگی هم نداشتند؛ لیکن امروز صنایع تولید کننده مواد بهداشتی و کرونایی مصرفشان بسیار بالا رفته است.

زمانی گفت: با توجه به پرمصرف بودن این محصولات ، تقاضا دارم تولید کنندگان در این صنعت فقط به بازار داخل نظر نداشته باشند، چرا که بازار منطقه بازار بزرگی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به سفر استانداران مناطق جنوبی عراق در هفته های گذشته به منطقه آزاد اروند، گفت: در این نشست های کاری، استانداران کشور عراق تقاضای بالای خرید این محصولات را داشتند.

زمانی افزود: از جمله محصولاتی که در این سفرها مورد درخواست قرار گرفت؛ اکسیژن بود که اگر تولید آن را در منطقه توسعه دهیم، بازار صادراتش بسیار فراهم است.

وی در ادامه گفت: تولیدات مجموعه ای که امروز فاز جدیدش را افتتاح نمودیم، کاملاً در راستای تامین نیازهای مردم در ایام شیوع بیماری کرونا بوده و توانسته است در همین واحد کوچک تولیدی، ۳۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کند که یک نوید خوب برای این نوع از صنایع به شمار می آید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: مسئولین منطقه باید سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری و حضور در بخش صنایع بهداشتی کنند.

زمانی اظهار داشت: بر اساس پیش بینی سیستم بهداشت و درمان کشور، کرونا تا مدت ها با مردم زندگی خواهد کرد و جامعه به این محصولات نیاز شدید دارد که از همین روی باید اینگونه صنایع را توسعه و تولیدات شان را افزایش دهیم.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو