اشتغالزایی ۱۲۶ نفر در کارخانه تولید لوله و پروفیل چابهار

رییس هیات مدیره شرکت آریا پروفیل منطقه آزادچابهار با بیان اینکه از سال ۱۳۹۴ تاکنون حتی در شرایط کرونایی این کارخانه نه تنها تعدیل یا نیروی اخراجی نداشته بلکه حدود ۴۰ نفر را به مجموعه خود اضافه کرده است گفت: هم‌اینک ۱۲۶ نفر در کارخانه آریا پروفیل این منطقه مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش فرینا، سید محمد موسوی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: محصول نهایی این شرکت تولید انواع قوطی پروفیل و مقاطع فولادی، همچنین لوله‌های داربستی، لوله‌های گاز و انواع لوله‌های سیاه درزدار و بدون درز است.

موسوی با اشاره به اینکه دولت و بخش خصوصی برای افزایش تولید ملی و اشتغال پایدار و تحقق شعار« جهش تولید» باید اقدامات مهمی انجام دهند افزود: تولید لوله آریا پروفیل با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن انواع لوله‌های صنعتی گاز، لوله‌های مقاطع فولادی و پروفیل در پیکره صنعتی منطقه آزاد چابهار در حال تولید است.

وی تصریح کرد: بیش‌از ۸۵ درصد محصولات یادشده نیاز سیستان و بلوچستان و استان‌های هرمزگان و کرمان را برطرف می‌کند.

رییس هیات مدیره شرکت آریا پروفیل منطقه آزادچابهار با بیان اینکه مشکلات تحریم‌ها در سال‌های گذشته سبب شده تا مزیت‌های اقتصادی صادرات از بین برود افزود: این در حالیست که پیش از تحریم‌ها محصولات شرکت به کشورهای افغانستان، پاکستان و عمان صادرات می شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای توسعه فازهای دیگر با هدف تولید مفتول‌های فلزی و گالوانیزه، همچنین تولید ورق‌های رول، پانچ و ساندویچ پنل در این شرکت کاملا خصوصی شده است.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از واحد فولاد مکران می‌تواند تضمین کننده تامین مواد اولیه مورد نیازمان باشد.

رییس هیات مدیره شرکت آریا پروفیل منطقه آزادچابهار همچنین با اشاره به برخی مشکلات، گفت: به طور مثال هرچند تهیه مواد اولیه داخلی از فولاد مبارکه یا ذوب آهن اصفهان انجام می شود، اما به دلیل قرار داشتن این شرکت در محدوده منطقه آزاد چابهار به ناچار مجبور به ارسال آنها به گمرک و سپس ترخیص آنها هستیم که هزینه‌های زیادی در بر دارد.

موسوی بیان کرد: با توجه به اینکه چابهار بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است می توان تمامی مواد اولیه تولید را به سهولت و ارزان تهیه کرد تا اقتصاد منطقه رشد بیشتری پیدا کند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو