ایجاد ۲۰۰ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بانه

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان با اشاره به اینکه هنوز پروانه بهره‌برداری منطقه ویژه اقتصادی بانه توسط شورای عالی مناطق آزاد صادر نشده است، گفت: براساس مطالعات انجام شده بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در ۲ فاز این منطقه ایجاد می‌شود.

به گزارش فرینا، احمد خسروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی بانه یکی از پروژه‌های پیشران بخش صنعت و تولید استان است، اظهار داشت: بیش از ۶ ماه است منتظر صدور پروانه بهره‌برداری این پروژه از سوی  شورای عالی مناطق آزاد هستیم.
خسروی اضافه کرد: جلسه دفاعیه مربوط به صدور پروانه منطقه ویژه اقتصادی بانه قرار بود اسفند سال ۹۸ تشکیل شود که به دلیل شیوع کرونا انجام نشد و تا به امروز هم امکان تشکیل آن فراهم نشده است.
وی افزود: پیشنهاد برگزاری این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس هم داده شد که مورد موافقت قرار نگرفت چراکه از این طریق امکان بیان کامل موارد علمی و فنی مربوط به این پروژه وجود ندارد. 
خسروی گفت: کاربری منطقه ویژه اقتصادی بانه در ابتدا صنایع تبدیلی و بسته‌بندی بود که بعد با مصوبه هیات دولت به تجاری ـ صنعتی تغییر پیدا کرد.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان با بیان اینکه مساحت منطقه ویژه اقتصادی بانه ۸۵ هکتار است، یادآور شد: از ۳۵ هکتار فاز یک این منطقه ۲۰ هکتار آن فضای صنعتی است که پیش بینی شده ۱۰۰ تا ۱۲۰ واحد تولیدی در آن ایجاد شود.
خسروی اضافه کرد: در فاز ۲ این پروژه هم اراضی صنعتی در نظر گرفته شده و براساس برآورد انجام شده ۱۲۰ واحد تولیدی هم در این مرحله احداث خواهد شد.
وی اظهار داشت: زیرساخت‌های اصلی هم چون آب، برق و گاز در فاز نخست این پروژه انجام شده و علاوه برآن ۹۰ درصد جدول‌گذاری و ۹۵ درصد دیوارکشی در این منطقه هم اجرایی شده است.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان یادآور شد: چندین متقاضی زمین در این منطقه جواز فعالیت خود را هم دریافت کردند و منتظر انجام تشریفات قانونی و واگذاری زمین هستند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو