طی 7 سال دولت تدبیر و امید؛

سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریالی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با اشاره به راه‌اندازی 54 واحد اقتصادی در این منطقه طی 7 سال دولت تدبیر و امید گفت: در بهره‌برداری از این واحدهای صنعتی و تولیدی 10 هزار میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر سرمایه گذاری شده است.

به گزارش فرینا، حسین نامور با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تسهیلات ویژه‌ای به سرمایه‌گذاران در ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی ارائه می‌کند اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از سال 1376 آغاز به‌کار کرد و در حوزه‌های مختلف اقتصادی اعم از صنعتی، کشاورزی، خدماتی، بازرگانی، هنری، ورزشی فعالیت می‌کند.
نامور بیان کرد: محدوده اولیه منطقه ویژه اقتصادی بوشهر یک‌هزار و 880 هکتار می باشد که طبق طرح جامع منطقه ویژه 48 درصد به بخش تولید و 16 درصد به حوزه خدمات تجاری و مابقی برای فضای سبز و تاسیسات و زیرساخت ها اختصاص دارد.
وی از صدور جواز تاسیس برای 200 واحد اقتصادی زمینه اشتغال پایدار خبر داد و بیان کرد: تاکنون بیش از یک‌هزار و 400 نفر به صورت مستقیم در این منطقه ویژه اقتصادی بوشهر فعالیت می‌کنند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با اشاره به توسعه محدوده این منطقه ویژه گفت: در سال 1392، هیئت دولت محدوده طرح توسعه منطقه ویژه بوشهر با 2700 هکتار در شمال بزرگراه بوشهر به برازجان و استفاده از ظرفیت بندری مصوب کرد که بر اساس این مصوبه بنا به اقتضای جذب سرمایه گذار این منطقه ویژه می‌تواند از این مزیت استفاده مطلوب کند.
نامور بیان کرد: بر اساس این مصوبه ضمن اینکه به سبب واقع شدن این منطقه ویژه در ورودی شهر بوشهر مقرر شد تا در زمینه صنایع هایتک، سلامت، گردشگری بندری، خدماتی، تجاری به جذب سرمایه گذار اقدام شود.
وی با اشاره به فعالیت این منطقه ویژه در حوزه تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: از سال 1392 تاکنون با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و نگاه ویژه دولت درباره استفاده از توان داخلی در راستای اقتصاد برونگرا و درونزا برای افزایش ظرفیت تولید و بومی سازی کالاها اقدامات مهم و موثری در حوزه تولید و اشتغال ایجاد شده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با اشاره به فعالیت 101 واحد اقتصادی فعال در منطقه ویژه بوشهر گفت: در 7 سال گذشته در بهره‌برداری از 54 واحدهای صنعتی و تولیدی 10 هزار میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر سرمایه گذاری شده است.
نامور با بیان اینکه هم اکنون در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر 101 واحد اقتصادی فعال است تصریح کرد: از این واحدهای صنعتی در منطقه ویژه بوشهر82 درصد در حوزه تولید اعم از صنعت و صنایع تبدیلی کشاورزی و دانش بنیان و 18 درصد در بخش خدمات، تجاری، حمل و نقل و انبارهای مسقف و رو باز فعالیت می‌کند.
وی از اشتغال‌زایی یک‌هزار 452 نفر به صورت مستقیم در منطقه اقتصادی بوشهر خبر داد و بیان کرد: فعال شدن بخش انبارها پس از سال‌ها رکود و جابجایی 50 هزار تن برنج وارداتی و 40 هزار تن خاک فسفات از دیگر اقدامات منطقه ویژه اقتصادی بوشهر است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به واردات و صادرات پرداخت و خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته کالاهای صادراتی مانند میگوی پرورشی، هیدروکربن‌های سنگین و روغن موتور به ارزش 649 میلیارد ریال از طریق منطقه ویژه اقتصادی بوشهر انجام شده که 5.9 میلیون دلار درآمد ارزی این بخش محسوب می‌شود.
نامور به واردات از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اشاره کرد و گفت: در یکسال گذشته اقلامی از قبیل اجزاء قطعات کولر، لامپ، جعبه میگو و برنج به ارزش یک‌هزار 801 میلیارد ریال معادل 25.7 میلیون دلار از طریق منطقه ویژه اقتصادی بوشهر وارد شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو