احیای ۱۲ واحد تولیدی غیرفعال خراسان شمالی تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بجنورد گفت: چهار واحد تولیدی غیرفعال در چهار ماه نخست امسال احیا شده که این میزان تا پایان امسال به ۱۲ واحد می‌رسد.

به گزارش فرینا، سیاوش وحدت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون،  ۱۵۱ واحد صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان با بیش از ۵۰درصد از ظرفیت خود فعالیت می کنند.

وحدت گفت: از ۲۸۲ واحد به بهره برداری رسیده در شهرک های صنعتی استان ۱۵۱ واحد با بیش از ۵۰د رصد ظرفیت، ۹۲ واحد زیر ۵۰درصد و ۴۰ واحد نیز غیر فعالند که برای احیای این واحدها تلاش می کنیم.

وی با بیان این که سال گذشته نیز ۱۲ واحد صنعتی در استان احیا شده است گفت: احیای واحد های صنعتی یکی از اولویت های این شرکت است که در کنار آن حفظ و حمایت از صنایعی که فعالند نیز در دستور کارماست.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بجنورد افزود: چهار هزار و ۴۷۸ نفر در این واحد ها شاغلند و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز سه هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال است.

وحدت وضعیت انعقاد قرار دادهای واگذاری زمین را با وجود شیوع کرونا خوب توصیف کرد و گفت: از ابتدای سال تا کنون ۸۷ قرار داد واگذاری زمین منعقد شده است در حالی که در تمام طول سال گذشته ۶۲ قرار داد منعقد کردیم.

وی افزود: مساحت زمین‌های صنعتی خریداری شده در سال قبل ۱۷ هکتار بود اما امسال با وجود کرونا  ۳۴ هکتار زمین صنعتی به متقاضیان سرمایه گذاری واگذار شده است و این امر نشان دهنده حرکت رو به جلوی ما در بخش صنایع کوچک است که تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی در رابطه با افزایش قرارداد های واگذاری زمین نیز گفت: امسال تا اردیبهشت ماه بهای زمین های صنعتی افزایش نیافت ابتدا گمان بر این بود که  افزایش قرارداد ها به همین علت است اما بعد از آن با وجود افزایش قیمت۲۰ تا ۳۰ درصدی زمین بازهم  روند انعقاد قرار دادادامه داشت که نشان دهنده اقبال مردم به سرمایه گذاری در بخش صنایع کوچک است.

وحدت با بیان این که حمایت از صنایع کوچک با برگزاری دوره های آموزشی، حمایت های مادی و معنوی برای برای حضور خوشه های صنعتی و صنایع کوچک، ایجاد ۳ خوشه کسب و کار و ۲ کنسرسیوم فرش و آبنبات انجام شده  است، اظهار داشت: عارضه یابی و کلینیک ویژه کسب و کار هم در همین راستا راه اندازی شده و شناسایی نیازهای فناورانه، حمایت های بیمهای از صنایع و پیگیری رفع مشکلات واحد های صنعتی نیز از دیگر حمایت های شرکت شهرک های صنعتی از واحد های مستقر در شهرک هاست.

خراسان شمالی دارای ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.