نریمان:

سرانه فضای سبز منطقه آزاد ارس به ۸۵ مترمربع افزایش یافت

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: سرانه فضای سبز محدوده منطقه آزاد ارس به ۸۵ مترمربع به ازای هر نفر افزایش یافته است.

به گزارش فرینا، محسن نریمان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس شاخص تعیین شده از سوی محیط زیست سازمان ملل متحد سرانه متعارف و قابل قبول فضای سبز ۲۵ مترمربع برای هر نفر است این در حالی است که طبق سرشماری های بعمل آمده سرانه فضای سبز منطقه آزاد ارس به بیش از سه برابر استانداردهای جهانی افزایش یافته است.
نریمان افزود: کاربری فضای سبز و افزایش سرانه آن یکی از مباحث اساسی در برنامه ریزی و مدیریت شهری منطقه آزاد ارس تعیین شده و پیش از هر نوع برنامه ریزی برای توسعه شهری، استانداردهای توسعه فضای سبز معین و مشخص می شود.  
وی ادامه داد: با اختصاص بودجه مناسب در زمینه گسترش فضای سبز شهری، سرانه فضای سبز در منطقه آزاد ارس به بالای ۸۵ متر مربع رسیده و اکنون کل مساحت فضای سبز در منطقه آزاد ارس بیش از یک میلیون و ۴۹۰ هزار متر مربع است که نسبت به سال های ۹۷ و ۹۶ رشد ۶۰ درصدی دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس یادآور شد: سال گذشته در مجموع ۹ هزار اصله درخت و درختچه در معابر محدوده شامل باند کندرو و محل های ورودی و بلوارهای اصلی و جداره شهری کاشته شده است که با احتساب آن، تعداد درختان کاشته شده در ارس به ۷۰ هزار درخت افزایش یافته است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه مدیریت منابع و صرفه جویی در بخش فضای سبز اهمیت بسزایی دارد، گفت: به دنبال اتخاذ راهکارهای جدید و جایگزین برای مدیریت مصرف منابع سازمان منطقه آزاد ارس و کاهش هزینه ها، سال گذشته به رغم افزایش فضای سبز به نسبت سال های قبل در هر ماه ۵۰۰ میلیون ریال در حوزه نگهداری فضای سبز صرفه جویی شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.