همکاری مشترک منطقه آزاد چابهار و دانشگاه علم و صنعت ایران جهت توسعه نیروی انسانی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در نشست با رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: دانشگاه به عنوان موتور توسعه نقش به سزایی در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنایع دارد.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی افزود: سازمان حمایت از دانشجویان برتر و جذب استارتاپ‌های حوزه لجستیک را در برنامه کاری خود دارد.

کردی با اشاره به اینکه مسئولیت‌های اجتماعی سازمان در جهت مشارکت جوامع محلی در توسعه چابهار است، گفت: برای تحقق این مهم تمرکز ویژه ما روی آموزش و مهارت آموزی می‌باشد. 

وی اضافه کرد: چابهار تنها نقطه استراتژیکی است که چهار مود دریا، جاده، ریل و هوا را در اختیار دارد که مشتری می‌تواند از این ترمینال به سراسر جهان جهت حمل کالا بهره ببرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: سرعت اتفاقات در چابهار مانند ایجاد بندر شهیدبهشتی، آغاز ریل‌گذاری از زاهدان، تسریع در انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار، صنایع پتروشیمی و فولاد میطلبد تا ما خودمان را برای این حجم از اتفاقات و توسعه مهیا کنیم.

کردی افزود: چابهار تنها منطقه آزادی است که براساس یک سند ایجاد شده که توسعه محور شرق است و مأموریت آن در حمل و نقل و ترانزیت شرق کشور تعریف شده است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: بندر تجاری صنعتی چابهار یکی از بنادر مهم ایران می‌باشد که مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به سواحل مکران دارد و چابهار بهترین نقطه اتصال به شبکه حمل و نقل کشور است.

جبار علی ذاکری ضمن تشکر از همکاری‌های سازمان منطقه آزاد چابهار و دانشگاه بین‌المللی چابهار افزود: بایستی سند مشترک بلند مدت و کوتاه مدت در حوزه توانمندسازی نیروهای بومی و مورد نیاز صنایع داشته داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار گزارشی از فعالیت‌های مشترک با دانشگاه علم و صنعت از سال 82 تاکنون ارائه داد.

ناصر آبروش اضافه کرد: برگزاری دوره‌های کوتاه مدت، همکاری علمی و پژوهشی، ایجاد مراکز رشد، شتاب‌دهنده و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه لجستیک و زنجیره تامین از جمله همکاری مشترک دو دانشگاه هستند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو