طلسم دوقطبی بودن منطقه آزاد و شهر چابهار شکسته می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در نخستین نشست هیئت تطبیق مصوبات شورای اسلامی منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه به دنبال تغییراتی در محدوده مصوب منطقه گستره خدمات‌رسانی سازمان افزایش پیدا می‌کند، گفت: ما به دنبال این هستیم تا طلسم دوقطبی بودن منطقه آزاد و شهر چابهار را بشکنیم.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی افزود: گام نخست را در جهت مشمولیت معافیت مالیاتی برداشتیم.

کردی اضافه کرد: از شهردار بندر چابهار خواستیم طرحی برای خدمات یکپارچه شهری به‌ویژه فضای سبز و تنظیفات شهری ارائه نماید تا فاصله شهر و منطقه کاهش یابد. سازمان منطقه آزاد آمادگی دارد تا تمام بودجه این بخش را به شهرداری اختصاص دهد.

وی ادامه داد: مشابه این اقدام را در خصوص آتش‌نشانی، پسماند و حمل‌ونقل عمومی دنبال خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: هیئت تطبیق با نهایت سهولت و با رعایت قانون با شوراها همکاری نماید.

کردی خاطرنشان ساخت: شوراها باید بدانند اگر آنان یک‌قدم برای بهبود کیفیت خدمات به مردم بردارند منطقه آزاد چابهار قدم‌های بیشتری بر خواهد داشت.

وی گفت: در روستای تیس تا حدود زیادی ساختار خدمت‌رسانی و بهسازی سازمان‌یافته است و در کنار آن مهم‌ترین دغدغه مردم یعنی مالکیت اراضی تعیین تکلیف شده و بیش از ۸۰۰ پرونده مالکیت تشکیل و مراحل قانونی واگذاری را می‌گذراند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: عکس‌های هوایی کل محدوده جدید از قبل تهیه‌شده و سند مالکیت اشخاص پس از تطبیق با عکس‌ها از طریق معتمدین روستا تأیید می‌گردد. بدون تردید ضمن به رسمیت شناختن حقوق مردم ساکن قبل از تصویب طرح توسعه با سودجویانی که پس از تصویب طرح در بهمن سال گذشته اقدام به تصرف زمین نموده‌اند با قاطعیت برخورد خواهد شد.
همچنین رئیس هیئت تطبیق مصوبات شورای اسلامی منطقه آزاد چابهار گفت: روستاهای بالای ۳۰۰۰ نفر جمعیت با پیش نهاد مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و تصویب استاندار سیستان و بلوچستان و طی تشریفات قانونی قابلیت تبدیل‌شدن به شهر را دارند.

عادل عفتی افزود: حکم دهیار قبلاً توسط بخشدار صادر می‌گردید ولی در حال حاضر این حکم توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار صادر می‌شود.

عفتی بیان کرد: اعضای شورای شهر باید توجه داشته باشند مصوبه شوراها نباید با قانون مغایرت و مخالفت داشته باشد.

وی ادامه داد: روند در هیئت تطبیق همانند روند قبلی است ولی علاوه بر تطبیق مصوبات با قانون شهرداری‌ها و شوراها قوانین منطقه آزاد چابهار به‌عنوان قانون بالادستی موردتوجه قرار می‌گیرد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.