دانش آموزان کمتر برخوردار در منطقه آزاد اروند مورد حمایت قرار می گیرند

با نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید و فصل بازگشایی مدارس، نشست هم اندیشی جهت حمایت از دانش آموزان کمتر برخوردار سال تحصیلی 99-1400در سازمان منطقه آزاد اروند، برگزار گردید.

به گزارش فرینا، این نشست با حضور مدیرآموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، مدیران آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد و دیگر نهادهای حمایتی شهرستان های آبادان و خرمشهر با هدف حمایت از کودکان کمتر برخوردار منطقه جهت بهره مندی از آموزش، در محل این سازمان برگزار شد.

مدیرآموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند شیوع ویروس کرونا را عاملی جهت تغییر احتمالی روش تحصیل در سال جاری دانست و گفت: با اعلام آمار از سوی آموزش و پرورش و نهادهای حمایتی منطقه بالغ بر ۲۰ هزار دانش آموز ،دسترسی به آموزش را ندارند که با تغییر احتمالی روش تحصیل در سال جاری و رفتن به سوی آموزش های مجازی احتمال افزایش این آمار نیز وجود دارد.

علی الیاسی خاطرنشان کرد: از تمام دستگاه های اجرایی و حمایتی می خواهیم که با ارائه پیشنهادات و راه کارهای سازنده زمینه حمایت از این کودکان را فراهم آورند.

الیاسی با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد اروند هر ساله در بودجه خود مبلغی را به آموزش اختصاص می دهد، اظهار داشت: بودجه امسال پیش از شیوع ویروس کرونا تخصیص پیدا کرده و امکان تغییر وجود ندارد؛ اما با همین منابع محدود براساس اولویت ها و راه کارهای پیشنهادی مناسب تلاش خواهیم کرد تا حمایت خود را از این دانش آموزان، دریغ نکنیم و بستر تحصیل این عزیزان را فراهم سازیم.

وی با توجه به اینکه، خرید تبلت برای کودکانی که امکان دسترسی به تکنولوژی روز برای آموزش به روش مجازی را ندارند از جمله پیشنهاداتی بود که در این نشست بیشترین رأی موافق را داشت، تصریح کرد: با توجه به بودجه موجود این احتمال وجود دارد که نتوانیم برای همه این دانش آموزان تبلت خریداری کنیم، اما شاید بتوان راه کارها و شیوه های دیگری برای بهره مندی از فضای آموزش مجازی ایجاد کرد.

در این نشست ضمن ارزیابی مشکلات و نظرات حاضرین در جمع، قرار بر این شد در جلسه بعدی پیشنهدات بیشتری با همفکری سرگروه های آموزش و پرورش برای پایین آوردن هزینه های آموزش مجازی برای کودکان کمتر برخوردار ارائه و تصمیم نهایی اتخاذ شود.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو