اختصاص 3 میلیارد ریال اعتبار به حوزه فرهنگ جزیره قشم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم از امضای تفاهم نامه حمایت از فعالیت های فرهنگی جزیره قشم با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال با معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا کمساری بیان داشت: این تفاهم نامه به منظور تمرکز زدایی از معاونت امور فرهنگی کشور و گسترش فعالیت های فرهنگی در سراسر مناطق ایران از جمله جزیره قشم، بین معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم منعقد شده است.
کمساری هدف اصلی این اقدام را، اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و سایر امور فرهنگی عنوان کرد و افزود: تفاهم نامه مذکور همانند تفاهم نامه های منعقد شده در سایر مراکز استان ها بوده و بر تفویض اختیار صورت گرفته به این اداره کل، تاکید دارد.
به گفته وی، فعالیت های فرهنگی این منطقه بر اساس تفویض اختیاری که از سال 1391 عملیاتی شده، مستقل بوده و طی سال های اخیر، علاوه بر توسعه  فرهنگی ثمرات بسیاری داشته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: انگیزه بخشی و ارتقاء فعالیت های اصحاب فرهنگ و هنر، تشکیل انجمن های  مستقل فرهنگی هنری، اهدای سالیانه بالغ بر دو میلیارد ریال کتاب به کتابخانه های عمومی و مراکز فرهنگی هنری، برگزاری کارگاه های آموزشی در رشته های مختلف فرهنگی هنری، حمایت از طرح های فرهنگی مناطق مرز نشین و برپایی نمایشگاه ها و جشنواره های فرهنگی ـ هنری از جمله این دستاوردها است.
شایان ذکر است، برپایی نمایشگاه های قرآن کریم، نمایشگاه کتاب ناشران، جشنواره های تئاتر ساحلی، استانی و منطقه ای، نشست های فرهنگی و ادبی، بزرگداشت مفاخر و دوره های انتخاب کتاب سال که به صورت مناسبتی و سالیانه در جزیره برگزار می شود، بخش کوچکی از نتایج حاصل از تفویض اختیار صورت گرفته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم ، طی چند سال گذشته بوده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو