اظهارات وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه خبری تیتر امشب شبکه خبر سیما:

آغاز پذیره نویسی دارا دوم

وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه خبری تیتر امشب شبکه خبر سیما اعلام کرد: از روز چهارشنبه (99/6/5) پذیره نویسی دارا دوم آغاز می شود و از مردم عزیز دعوت می كنیم از این فرصت كه با هدف توزیع بهینه ثروت بین آحاد مردم صورت می گیرد به خوبی استفاده كنند؛ عرضه سهام دولت در شرکت ها از طریق صندوق های قابل معامله در بورس(etf)، با توجه به مجوز های دریافتی از دولت، تا آخر سال ادامه خواهد یافت.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند با اعلام این خبر، گفت: عرضه سهام ها همچنین شامل شرکت های خصوصی و غیردولتی می شود.
دژپسند اظهار داشت: عرضه سهام شرکت های دولتی در قالب صندوق های etf با ۲۰ درصد تخفیف؛ به این معنا است که هدف اصلی دولت، تامین هزینه های خود نیست، بلکه با این کار در راستای مردمی کردن اقتصاد و توزیع عادلانه ثروت میان مردم گام بر می داریم.
وی افزود: این در حالی است که امکان عرضه سهام دولت به صورت بلوکی و با قیمت ۲۰ درصد بیش از قیمت نماد شرکت در بورس  نیز وجود دارد.
وزیر اقتصاد اعلام کرد: در حال حاضر بر اساس مذاکرات انجام شده در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، ۱۴۰ شرکت جهت عرضه در بازار سرمایه در حال بررسی هستند که از این میان، حضور ۱۸ شرکت قطعی شده و در حال سیر مراحل پذیرش در بورس هستند.
دژپسند با یادآوری اینکه در اجرای قانون اصل ۴۴ قانون اساسی، در واگذاری ها اولویت اول ما عرضه بنگاه های دولتی از طریق بورس است، گفت: فردا (امروز) پذیره نویسی دارا دوم آغاز می شود و از مردم عزیز دعوت می کنیم از این فرصت که با هدف توزیع بهینه ثروت بین آحاد مردم صورت می گیرد به خوبی استفاده کنند.
وی یادآور شد: بازار سرمایه ماهیتا دارای ریسک  است و معامله گران باید پس از مطالعه و مشاوره اقدام به خرید و فروش و معامله سهام خود کنند.
وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال گذشته و در جهت تحقق بودجه بدون نفت درآمدهای مالیاتی کشور بیش از رقم‌ مصوب بود که در ۱۴ سال اخیر بی نظیر بود. 
دژپسند گفت: در حوزه گمرک، هدفگذاری ما تبدیل گمرک به نهاد تسهیل گر تجارت خارجی و حرکت به سمت گمرک هوشمند است.
وی ادامه داد: نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی در اقتصاد کشور  نسبت قابل قبولی نیست، لذا از ظرفیت ها برای حرکت در مسیرتحقق بودجه بدون اتکاء به  نفت باید استفاده کرد.
وزیر اقتصاد گفت: زمینه بهبود محیط کسب و کار، پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار راه اندازی شد و هم اکنون در پنج استان  نیز تعمیم یافته است . 
دژپسند تصرح کرد: با این تحول و اصلاحات انجام شده، مدت زمان انجام کاری که در گذشته حدود ۷۳ روز طول می کشید، امروز به کمتر از ۷۲ ساعت تقلیل پیدا کرده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو