فعال‌سازی چرخه صنایع شیلاتی محرک اصلی توسعه سواحل مکران

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری، توسعه تجارت و صید صنعتی منطقه آزاد چابهار در بازدید از ظرفیت‌های سردخانه‌ای و فراوری آبزیان شرکت اتکای نیروهای مسلح گفت: از اهداف و سیاست‌گذاری‌های اصلی این شرکت فعالسازی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های گسترده موجود و راکد تولیدی در منطقه به‌منظور تکمیل چرخه شیلاتی و حمایت و رونق صید و صیادی در منطقه استراتژیک سواحل مکران در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی و ایجاد اشتغال مولد می‌باشد.

به گزارش فرینا، سید عباس تقوی افزود: سواحل مکران با داشتن قابلیت‌های فراوان و با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی ویژه از اهمیت بالای استراتژیکی برای کشور برخوردار است به‌گونه‌ای که از آن به‌عنوان گنج نهفته این سرزمین یاد می‌شود و رهبر معظم انقلاب نیز بر توسعه این منطقه همواره تأکید نموده‌اند.

تقوی اضافه کرد: سواحل جنوبی استان با دارا بودن ۱۱ بندر ماهیگیری و فعالیت حدود یک هزار فروند لنج و یک هزار و ۵۰۰ فروند قایق صیادی و اشتغال بیش از 24 هزار نفر در این حوزه، سالانه ۳۱ درصد صید کل کشور، ۳۶ درصد صید آبهای جنوب کشور و ۲۰ درصد کل تولید آبزیان کشور (صید و آبزی‌پروری) و بیش‌از ۶۰ تا ۷۰ درصد ماهیان صنعتی را تأمین و نقش مهم و بسزایی در اشتغالزایی و اقتصاد منطقه و کشور ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: این شرکت باهدف حمایت از بخش شیلات ضمن سیاست‌گذاری جهت تأسیس صندوق توسعه، حمایت و ضمانت صنایع دریایی و شیلاتی که مراحل تدوین و حقوقی آن در دست اجرا بوده و بزودی با همکاری و حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار و اداره کل شیلات اجرایی خواهد گردید.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری، توسعه تجارت و صید صنعتی منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: این شرکت درصدد ورود مستقیم به چرخه تولید از مرحله خرید از صیادان تا فراوری و تولید و عرضه مستقیم محصولات به بازار است.

تقوی اظهار امیدواری کرد طی مذاکرات صورت گرفته و با همکاری شرکت‌های اتکا این مهم که تحولی بزرگ در عرصه شیلات و رونق صید و انتفاع صیادان منطقه می‌باشد، محقق شود.

شایان‌ذکر است اعضای هیئت‌مدیره شرکت در این بازدید حضور داشتند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو