مشاور رییس جمهور به منطقه آزاد قشم سفر کرد

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با استقبال، امام جمعه، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و تنی چند از مسئولان شهرستان قشم روز چهارشنبه از طریق اسکله شهید ذاکری وارد جزیره قشم شد.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در سفر یک روزه خود از طرح‌های در حال اجرا در حوزه‌های نفت، انرژی و شیلات قشم بازدید می‌کند و در آیین کلنگ زنی چند طرح عمرانی حضور می‌یابد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ابتدای سفر خود، با حضور در حرم مطهر امامزاده سید مظفر(ع) قشم، باغبار روبی و گلاب‌پاشی، به شهیدان این جزیره ادای احترام کرد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.