مدیر غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم خبر داد؛

اخذ مجوز صدور پروانه بهداشتی صادرات ماهی خشک برای نخستین بار در کشور

مدير غذا، دارو و استاندارد سازمان منطقه آزاد قشم از اخذ مجوز صدور پروانه بهداشتی برای صادرات ماهی خشک صنعتی تولید شده در این منطقه برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از فارس، نسرین نانوایی قشمی با بیان این خبر، اظهار کرد: با تلاش و پیگیری مدیریت غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم، مجوز صدور پروانه بهداشتی صادرات ماهی خشک صنعتی برای نخستین بار در کشور به این اداره تفویض شد.
نانوایی قشمی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی جزیره قشم و تولید ماهی خشک به روش صنعتی و صادرات آن به سایر کشورها، از این پس مدیریت غذا، دارو و استاندارد سازمان منطقه آزاد قشم با اخذ مجوز از مدیریت کل فرآورده های غذایی و آشاميدني معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، می تواند پروانه بهداشتی برای صادرات این محصولات را صادر کند.
وی اضافه کرد: تولیدکنندگان ماهی خشک به شیوه صنعتی برای صادرات محصولات خود با رعايت ضوابط بهداشتي سازمان غذا و دارو از اين پس می توانند با اخذ پروانه بهداشتی از این مدیریت محصولات خود را به سایر کشورها صادر کنند.
به گفته مدير غذا، دارو و استاندارد سازمان منطقه آزاد قشم؛ همچنین درخواست تدوین استاندارد ماهی خشک نیز به سازمان ملی استاندارد ایران داده شده است که می توان با همکاری صیادان این استاندارد ملی را نیز برای نخستین بار در کشور تهیه و تدوین و براساس آن عمل کرد.
نانوایی قشمی در پایان خاطرنشان کرد: عملکرد اداره غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم در بخش های مختلفی قابل تفکیک است که همه در راستای تامین و ارتقا سلامت مردم و رسیدن به سطح استانداردهای ملی و جهانی ارایه می شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.