امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد قشم و معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري

تفاهم‌نامه همكاري مشترک سازمان منطقه آزاد قشم با معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري باهدف توسعه همكاري و بهره‌مندی از توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و تجارب این دو نهاد به امضا رسید.

به گزارش فرینا، این تفاهم‌نامه از سوی معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریيس جمهور و حمیدرضا مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم باهدف همکاری‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، کارآفرینی، اشتغال و مشاوره‌ای به‌منظور استقرار نظام جزيره دوستدار خانواده در موضوعاتی مانند؛ توان‌افزایی بانوان، گسترش آموزش و ترويج كارآفريني، مشاركت مؤثر در تقويت تعاونی‌ها و حمايت از اشتغال بانوان، اجرايي سازي نظام جامع رفاه و تأمين اجتماعی و کمک به جاری‌سازی رويكرد عدالت جنسيتي بر برنامه‌های بازار كار، با عنايت به قانون برنامه ششم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي به امضا رسید.
در بخشی از این جلسه، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریيس جمهور با اشاره به مفاد این تفاهم‌نامه اظهار داشت: کمک به زنان خانه‌دار، تقویت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد که در سال‌های اخیر یکی از راهبردهای اساسی ما در پیشرفت بانوان جامعه بوده، توسعه کارآفرینی از اهداف مهم امضای این تفاهم‌نامه است.
وی ادامه داد: یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های ما تقویت نظام خانواده است که در قالب سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و همچنین در قالب ماده ۱۰۲ قانون برنامه به آن اشاره‌شده و ما توانستیم برای نخستین بار، چارچوبی برای شاخص‌های خانواده طراحی و تنظیم کنیم.
به گفته ابتکار، این شاخص‌ها محور کار در بحث ارتقاء تعالیم و شکوفایی خانواده‌های ایرانی بوده و تحت عنوان سیاست‌های دوستدار خانواده به اجرا درآمده است.
معاون امور زنان و خانواده ریيس جمهور با اشاره به برنامه‌های اجراشده در این زمینه گفت: سینمای دوستدار خانواده با همکاری وزارت ارشاد و شهر دوستدار خانواده با همکاری وزارت کشور در حال کار است و امروز خیلی خوشحالیم که با حضور شما شاهد اجرای طرحی با نام  جزیره دوستدار خانواده باشیم.
ابتکار یادآور شد: ما سند ارتقاء وضعیت زنان خانه‌دار را به‌عنوان یک دستور کار اجباری برای استان‌ها طراحی و ابلاغ کردیم ولی ممکن است قشم علاقه‌مند به اجرای برنامه خاصی در ذیل این سند با توجه به موقعیت جغرافیایی و فرهنگی خود باشد که باارزش است و ما از آن استقبال می‌کنیم.
تدوين سند توسعه و ارتقاء جايگاه زنان جزيره قشم، حمايت از طرح‌های بانوان و دختران داراي استعداد برتر و كارآفرين،  اجراي طرح ملي گفتگوي خانواده، تدوين استانداردهاي آموزش شغلي و مهارتي، تقويت و توسعه مشاغل خانگي و خانوادگي و شبکه‌سازی سمن‌های فعال باهدف ارتقاي دانش بخش‌هایی از مفاد این تفاهم‌نامه است.
این تفاهم‌نامه در 8 ماده تنظیم و صبح شنبه 15 شهریورماه 1399 به تأیید و امضای معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریيس جمهور و حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم رسیده و به مدت دو سال اعتبار دارد.
گفتنی است در جلسه امضای تفاهم‌نامه همكاري مشترک سازمان منطقه آزاد قشم با معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریيس جمهور، حمیدرضا مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، پروین فرشچی، عضو هیات مدیره، مرتضی شیخ‌زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، فرشته سلجوقی، مدیر اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم، زهرا جواهریان، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی و دکتر نظری پور کیانی، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده حضور داشتند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو