۸۰ پروژه توسط منطقه آزادچابهار در روستاهای سواحل مکران در حال اجراست

معاون فرهنگی، اجتماعی وگردشگری سازمان منطقه آزادچابهار گفت:۸۰ پروژه با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار توسط این سازمان در روستاهای چابهار، دشتیاری و کنارک محدوده سواحل مکران در حال اجراست.

به گزارش فرینا، محمداکبر چاکرزهی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این اعتبارات در بخش‌های آموزشی، فرهنگی، گردشگری و ورزشی در حال هزینه است.

چاکرزهی افزود: ۱۹ مدرسه در قالب ۱۲۰ کلاس درس با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان به صورت مشارکتی با خیران و سازمان نوسازی مدارس در این شهرستان‌ها در حال ساخت است که از مهمترین آنها می‌توان به ساخت مجتمع آموزشی پیرسهراب چابهار اشاره کرد.

وی ادامه داد: ساخت مجتمع‌های آموزشی از ترک تحصیل دانش آموزان جلوگیری و تحصیل راحت آنان و دسترسی به کلاس‌های استاندارد با امکانات و تجهیزات مناسب را فراهم می‌کند.

وی گفت: ۳۳ خانه فرهنگ روستایی با مشارکت بنیاد مجتهدی و مشارکت ۵۰ درصدی منطقه آزادچابهار با سهم سه میلیارد تومانی در حال ساخت است که می‌تواند منجر به ساماندهی خدمات فرهنگی به جامعه روستایی شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی وگردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: در حوزه ورزش نیز ۱۸ پروژه زمین چمن مصنوعی با اعتبار سه میلیارد تومان در حال ساخت است که برخی از آنها تکمیل و بقیه تا پایان سالجاری به بهره‌برداری می‌رسند.

چاکرزهی ادامه داد: در حوزه گردشگری و محیط زیست نیز اقدامات خوبی با هزینه ۲ میلیارد تومانی در حال انجام است که از جمله می‌توان به ساخت سایت پرنده نگری در گواتر اشاره کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی وگردشگری سازمان منطقه آزادچابهار گفت: ساخت نمازخانه، ساماندهی مناطق گردشگری و ساخت سرویس‌های بهداشتی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در نوار ساحلی گواتر- چابهار و درک زرآباد و روستاهای چابهار، دشتیاری و کنارک نیز در حال انجام است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.