با دستور رئیس جمهور؛

یک کارخانه کاشی‌سازی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس افتتاح شد

کارخانه کاشی و سرامیک تندیس ابریشم به صورت ارتباط ویدئو کنفرانسی با حسن روحانی ریاست جمهوری و با حضور استاندار خراسان رضوی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فرینا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: طرح کاشی و سرامیک تندیش ابریشم از طرحهای ذیل مثلث توسعه اقتصادی ـ فرهنگی است که برای بهره‌برداری از آن ۲۲.۵ میلیون یورو و ۲۰۰ میلیارد ریال و در مجموع ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
علی رسولیان افزود: این طرح که جزء کلان طرحها به شمار می‌رود سالانه ظرفیت تولید ۱۲ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک را دارد و در مرحله نخست شروع به کار آن، برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود. 
رسولیان ادامه داد: واحد تولید کاشی و سرامیک تندیس قابلیت تامین این محصولات برای داخل کشور و صادرات به کشورهای همسایه از جمله افغانستان و کشورهای آسیای میانه را دارد.
وی گفت: مقرر شده است که پرواز مستقیم تهران ـ سرخس با مشارکت آستان قدس رضوی، شرکت نفت و شرکت گاز با محوریت معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری برنامه ریزی و عملیاتی شود تا زمینه را برای جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی فراهم کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: طرح کاشی و سرامیک تندیس ابریشم یکی از  ۲۸۳ طرح بزرگ سرمایه‌گذاری در مجموع با سرمایه ۱۸۸ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۱۸۰ هزار نفر اجرا شده است.
طرح کاشی و سرامیک تندیس ابریشم از جمله ۱۴ طرح ملی سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور است که با بهره برداری از این طرحها برای سه هزار و ۵۴۱ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می شود و برای اجرای آنها ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ارزی شده است.
منطقه ویژه اقتصادی سرخس که به دلیل موقعیت جغرافیایی و راهبردی خود در کانون توجه کشورهای عضو اکو قرار گرفته است به عنوان دروازه طلایی ورود به کشورهای آسیای میانه، چین، روسیه و پل ارتباطی بازارهای مهم تجاری آسیای مرکزی با کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و کشورهای افغانستان و پاکستان شناخته می شود.
فعالیت این منطقه ویژه اقتصادی همزمان با افتتاح راه آهن مشهد ـ سرخس ـ تجن با حضور رهبران و نمایندگان بیش از ۱۰۰ کشور جهان در سال ۱۳۷۵ آغاز شد. این منطقه در ۱۵۰ کیلومتری شمال شرق مشهد و ۱۵ کیلومتری شهر سرخس، از شمال و شرق با کشور ترکمنستان هم مرز است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو