در حضور رییس جمهور و به‌صورت ویدیو کنفرانس؛

بزرگ‌ترین پروژه عمرانی منطقه آزاد قشم در سال 99 افتتاح شد

بزرگ‌ترین پروژه عمرانی منطقه آزاد قشم در سال جاری، با 318 هکتار وسعت و اعتباری بالغ‌بر 9 هزار و 350 میلیارد ریال در حضور رییس جمهور و به‌صورت ویدیو کنفرانسی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، بهره‌برداری از سه سایت 65، 98 و 155 هکتاری در شهرهای قشم و درگهان به‌عنوان یکی از 14 پروژه‌ای است که امروز پنج‌شنبه 20 شهریورماه با حضور ریاست محترم جمهوری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان به‌صورت ویدیو کنفرانسی به افتتاح رسید.

اسکان بیش از 26 هزار نفر در این سه سایت به‌عنوان شهرک‌های جزیره قشم پیش‌بینی‌شده است تا با پخش شدن بار جمعیتی، از فشار به بافت‌ها و شهرک‌های قدیمی جلوگیری شده و توازنی در ساختار شهرنشینی در تلفیق با مدرنیته ایجاد شود.

این سه سایت با بهره‌مندی از زیرساخت‌های آب، فاضلاب، پساب (شبکه آبیاری قطره‌ای برای فضای سبز)، جدول‌گذاری، زیرسازی و روسازی معابر تا مرحله آسفالت، لوله‌گذاری کابل‌های شبکه برق و مخابرات، فیبر نوری، فضای سبز و کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی، باهدف افزایش ظرفیت واحدهای مسکونی، تجاری، فضاهای فرهنگی، ورزشی و خدماتی در شهر قشم طراحی‌شده‌اند.

در سایت 155 هکتاری شهر درگهان، حدود 25 هکتار زمین به بخش مسکونی، 4.9 هکتار به بخش تجاری و بقیه این فضا  نیز به بخش‌های دیگر شامل، سیستم ترددی، مناطق فرهنگی، ورزشی، فضای سبز و ... تخصیص‌یافته است.

در طرح 98 هکتاری شهر قشم(شهرک مهستان) قرار است 3.9 هکتار فضای تجاری و 1.3 هکتار فضای مسکونی ایجاد شود و در شهرک 65 هکتاری(شهرک نگارستان)  نیز 1.9 هکتار برای امور تجاری و 8 هکتار درزمینه مسکونی طراحی‌شده است.

همچنین در طی مراحل انجام این پروژه و آماده‌سازی زیرساخت‌های شهری، برای 430 نفر نیروی کار به‌صورت غیرمستقیم اشتغال ایجادشده و ساخت این شهرک‌های مدرن، ساحل شمالی قشم را به ساحل جنوبی وصل خواهد کرد.

توسعه عمرانی و اجرای پروژه‌های زیربنایی باهدف توسعه متوازن و پایدار در سراسر جزیره قشم یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز دوره مسوولیتش در قشم بوده است.

گفتنی است، امروز پنج‌شنبه 20 شهریورماه 99، در جلسه ویدیو کنفرانسی با حضور حسن روحانی، رییس دولت تدبیر و امید، حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم، امام جمعه شهرستان قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت شهر قشم، حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا نصری، فرماندار شهرستان قشم و جمعی از مسوولین کشوری، استانی و سازمانی، 14 پروژه منطقه آزاد قشم در دو بخش دولتی و خصوصی، با اعتبار ارزی 340 میلیون یورو و ریالی 11 هزار و 630 میلیاردی و اشتغالزایی برای بیش از سه هزار و 500 نیری کار، در پنج بخش صنعت نفت، گاز و انرژی، تولیدی، حمل‌ونقل، گردشگری و عمرانی افتتاح ‌شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو