به منظور بررسی و رفع موانع و مشکلات تولید کنندگان در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان؛

بازدید معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان

با رویکرد بررسی مسائل و مشکلات تولید کنندگان در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی به همراه مدیران این مجموعه ضمن بازدید از پنج واحد تولیدی که در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در نشستی ضمن بررسی موانع و مشکلات موجود، در زمینه برطرف نمودن این موانع به تبادل نظر پرداختند.

به گزارش فرینا، احمد جمالی و هیات همراه با همراهی مدیر عامل و معاونین منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از پنج واحد تولیدی در زمینه های مختلف بازدید بعمل آوردند و از نزدیک با چالش ها، موانع و مشکلات مختلف کارآفرینان این منطقه آشنا شدند.
در ادامه این بازدید، جهت هم اندیشی و بررسی راهکارهای موجود برای برطرف نمودن این موانع با حضور تعدادی از نمایندگان واحد های تولیدی، معاونین و مدیر ان منطقه ضمن طرح و تبیین مشکلات و استماع نقطه نظرات مدیران واحد های تولیدی که از پیش بصورت مکتوب موارد خود را به مدیران منطقه منعکس کرده بودند، تمامی راههای موجود برای حل مشکلات بررسی و پیشنهادات مناسبی در این باره از سوی معاون اقتصادی دبیرخانه و هیات همراه مطرح گردید.
معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن اشاره به علل وجود مشکلات کنونی که در بسیاری از موارد ناشی از تحریم ها، کمبود نقدینگی واحد های تولیدی و دیگر موارد می باشد، با اشاره به  دو مسئله واحدهای تولیدی، در زمینه رفع تعهدات ارزی تولید کنندگان و سامانه اینترنتی مربوط به مناطق، تلاش مجموعه دبیرخانه شورایعالی مناطق را درماه های اخیر،حل این دو مورد بخصوص در کنار سایر مشکلات تا حصول نتیجه مطلوب دانست.
احمد جمالی همچنین بر استمرار برگزاری این قبیل بازدیدها و جلسات با زمان بندی مناسب و با حضور تمامی مدیران مربوطه تاکید نموده و در پایان ابراز امیدواری کردند، در اسرع وقت راهکارهای پیشنهادی فعالان اقتصادی و مدیران در قالب بسته های کوتاه مدت و میان مدت تهیه، تدوین، ابلاغ و پیگیری گردد.
در آغاز این جلسه نیز سی مهدی علیزاده طباطبایی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ضمن تشکر از حضور معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی به همراه هیات همراه، در این منطقه ویژه اقتصادی گفت: سرکشی از تولیدکنندگان، باعث می گردد تا مسئولان از نزدیک با مشکلاتی که بر سر راه تولید وجود دارد آشنا شوند و امروز دیدم که بسیاری از موارد در بازدید از پنج واحد تولیدی در محل بازدید برطرف و یا راهکار مناسب برای آنها ارائه داده شد.
منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان قم، در محدوده اي به وسعت 2000 هكتار در 185 كيلومتري تهران در سال 1376 به تصویب هیات وزیران رسید. اين منطقه ، به عنوان مهمترين منطقه ويژه اقتصادي که به مركز سياسي ـ اقتصادي كشور نزدیک می باشد، در چهار راه جاده هاي ترانزيت، جاده ابريشم ، مجاورت راه آهن سراسري و بزرگراههاي اصلي شمال، جنوب، شرق و غرب ايران واقع شده است، لذا جهت برقراري ارتباط با اروپا، كشورهاي آسياي ميانه و خليج فارس به منظور توليد، صادرات و ترانزيت كالا، موقعيتي ممتاز و منحصر به فرد داشته و قادر است نقش تعيين كننده اي در اقتصاد كلان كشور ايفا نمايد.
تاکنون 153 واحد صنعتی و تجاری در این منطقه پروانه بهره برداری دریافت نموده اند که 141 واحد فعال و این رقم نمایان گر فعالیت 92 درصد از واحدهای دارای پروانه بهره برداری منطقه است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.