نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی:

تا پایان ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار باید از پتانسیل فرودگاه فعلی استفاده کرد

نماینده مردم زاهدان در مجلس شوای اسلامی بر اتمام ساخت هر چه سریع‌تر ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار، تاکید کرد.

به گزارش فرینا، «فداحسین مالکی»، در خصوص اهمیت ساخت شهر فرودگاهی در چابهار، که به جهت قرار گرفتن در زمره مناطق آزاد از اهمیت استراتژیک برخوردار است، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: بندر بین‌المللی چابهار یکی از مهمترین بنادر کشور است و می‌توان گفت، تنها بندری است که با وجود دسترسی به دریای عمان و آب‌های آزاد از تنش‌های سیاسی- نظامی، که هر چند وقت یک‌بار در خلیج فارس مشاهده می‌شود، تاثیر نمی‌پذیرد.

مالکی با اشاره به موقعیت استراتژیک منطقه چابهار افزود: بنابراین موقعیت استرتژیک چابهار بستر مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری‌، فراهم کرده که می‎خواهند، بدون دغدغه با کشورهای آسیای میانه تبادلاتی را انجام دهند.

وی ادامه داد: چابهار در سال 1389 در یک اجلاس بین‌المللی که بنده به نمایندگی از ایران در آنجا حضور داشتم، به عنوان مهم‌ترین معبر تجاری در بین کشورهای دنیا شناخته و معرفی شد و کشورهای قدرتمند دنیا، همچون چین، روسیه، هند و کشورهای اروپایی از طرح جمهوری اسلامی حمایت کردند. برهمین اساس ساخت زیرساخت‌ها توسط جمهوری اسلامی ایران شروع شد که در نتیجه آن، مواردی نظیر راه‌آهن و بسیاری راه‌های مواصلاتی ساخته شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: یکی از تعهداتی که جمهوری اسلامی در مجامع بین‌المللی داده است، ساخت فرودگاه بین‌المللی در منطقه چابهار است. فرودگاه فعلی چابهار در منطقه نظامی نیروی هوایی است که به جهت ملاحظات خاصی که دارد، تصمیم گرفته شد در مکانی جدا و اختصاصاً برای منطقه آزاد تجاری، فرودگاهی در قالب شهرک فرودگاهی ساخته شود.

مالکی در خصوص روند اجرایی شدن شهرک فرودگاهی چابهار اظهار کرد: خوشبختانه این طرح توسط قرارگاه ظرف چند ماه قبل تحقق پیدا کرد و ساخت آن شروع شد. لذا با توجه به شرایط سخت ناشی از تحریم‎‌ها، امیدواریم این حرکت بزرگ بین‌المللی هر چه سریع‌تر انجام شود تا سرمایه‌گذاری‌ها از طریق منطقه چابهار، صورت بگیرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شوای اسلامی ضمن محکوم کردن بسته شدن فرودگاه فعلی چابهار توسط نیرو هوایی خاطرنشان کرد: این اقدام درستی نیست به دلیل اینکه تا زمان به پایان رسیدن ساخت فرودگاه چابهار، از این فرودگاه استفاده می‌شود کمااینکه روزانه چند پرواز از این فرودگاه انجام می‌شود. از طرف دیگر چابهار دورترین منطقه زمینی است. به همین دلیل از دوستان و برادرانم در نیروی هوایی و ستادکل، به ویژه برادرم سردار باقری، ریاست کل فرمانده کل قوا تقاضا می‌کنم در رابطه با حل این مسئله دستور بدهند که تا زمان پایان ساخت فرودگاه جدید، رفت وآمدها ادامه داشته باشد.

مالکی با اشاره به رویکرد مجلس نسبت به فرودگاه چابهار یادآور شد: مجلس واکنش مثبتی نسبت به ساخت فرودگاه بین‌المللی نشان داد و حمایت کرد. ان‌شاءالله هر چه سریع‌تر این اقدام صورت بگیرد و خدشه‌ای در مبادلات تجاری و اقتصادی از طریق چابهار به وجود نیاید.

وی در پایان با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود به زودی ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار به اتمام برسد،  افزود: سال‌های سال است که بحث ساخت فرودگاه در محدوده آزاد تجاری مطرح بوده که در حال حاضر انجام شده است. ساخت فرودگاه جزو زیرساخت‌هایی است که جمهوری اسلامی تعهد کرده، آن را انجام دهد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو