حمایت ارس از ایجاد کارخانه های نوآوری توسط دانشگاه تبریز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از حمایت این سازمان از ایجاد کارخانه های نوآوری توسط دانشگاه تبریز برای فعالیت شرکت های فناور در منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان در نشست با رئیس مرکز رشد و نوآوری تبریز گفت: در راستای تکمیل زیست بوم دانش بنیان و استفاده از ظرفیت ها و بسته های تشویقی منطقه آزاد ارس برای شرکت های دانش بنیان و فناور، شرایط ایجاد کارخانه نوآورنه شرکت های فناور مرکز رشد و نوآوری تبریز در منطقه آزاد ارس ایجاد می شود.

نریمان افزود: با توجه به اینکه منطقه آزاد ارس اولین منطقه آزاد ایران می باشد که در آن کارخانه نوآوری راه اندازی میشود لذا بدنبال ایجاد شرایطی هستیم تا تمامی شرکت های فناوری که مراحل پیش رشد، رشد و پسارشد را در مرکز رشد تبریز سپری کرده اند ضمن استقرار در منطقه آزاد ارس بتوانند از ظرفیت های قانونی و بسته های تشویقی ارس برای تجاری سازی و صادرات محصولات دانش بنیان و فناور بهره مند شوند.

وی در ادامه این دیدار با اشاره به حمایت از حضور اساتید و دانشجویان ایرانی و خارجی در ارس عنوان کرد: اساتید و دانشجویان خارجی سفیرانی هستند که باعث معرفی، رشد و توسعه هرچه بیشتر ارس در مجامع بین المللی خواهند شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس ضمن تاکید بر نقش مهم و تاثیر گذار دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز از برندهای مهم دانشگاهی کشور می باشد از اینرو خواستار توجه ویژه بر ایجاد ارتباط بیشتر بین رشته های دانشگاهی و صنایع موجود ارس را داریم و از حضور و فعالیت دانشگاه تبریز در منطقه آزاد ارس حمایت می کنیم.

نریمان به راه اندازی دانشگاه مشترک با دانشگاه خزر باکو، منطقه آزاد ارس و دانشگاه تبریز نیز اشاره کرد و یادآور شد: مجوزهای اولیه تاسیس این دانشگاه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شده است.

رئیس دانشگاه تبریز نیز ضمن تشکر از حمایت و پیگیری های سازمان منطقه آزاد ارس در جذب دانشجویان خارجی در پردیس ارس این دانشگاه، گفت: پذیرش دانشجو در پردیس ارس دانشگاه تبریز بر اساس نیازسنجی صنعت، بازار کار منطقه، دستگاه ها و جامعه صورت گرفته است و پذیرش دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف نیازمند حمایت مسئولان استانی و ارس می باشد که با حمایت های سازمان منطقه آزاد ارس و انجام برخی اقدامات، زمینه‌های لازم جهت پذیرش دانشجوی خارجی فراهم خواهد شد.

میررضا مجیدی افزود: جذب دانشجوی خارجی جزو اولویت های دانشگاه تبریز است و پردیس بین المللی ارس این دانشگاه پتانسیل بالایی در این زمینه دارد.

 سید صمد حسینی رئیس پردیس بین المللی ارس دانشگاه تبریز نیز در ادامه این جلسه ضمن اشاره به ظرفیت های منطقه آزاد ارس نکته نظراتی در مورد راه های گسترش همکاری های مشترک د زمینه تقویت و توسعه پردیس بین المللی ارس دانشگاه تبریز ارائه نمود.

گفتنی است؛ در راستای جذب دانشجویان خارجی در پردیس ارس دانشگاه تبریز رایزن فرهنگی سفارت ایران در عراق از امکانات پردیس ارس این دانشگاه بازدید کرد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.