ساخت فرودگاه چابهار سبب افزایش سرمایه‌گذاری و توسعه روابط تجاری می‌شود

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی وصنایع منطقه آزاد چابهار گفت: ساخت فرودگاه در این منطقه سبب تسهیل در افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و حضور تجار و بازرگانان کشورهای مختلف و در نتیجه توسعه روابط تجاری و اقتصادی می‌شود.

به گزارش فرینا، محمدصادق مبرهن‌نیاکان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: معمولا بازرگانان و فعالان اقتصادی جدای از ماهیت نظامی فرودگاه فعلی کنارک ترجیح می دهند از فرودگاهی که در فاصله نزدیکتر قرار داشته و با ضوابط غیرنظامی اداره شود استفاده کنند. 
مبرهن‌نیاکان با اشاره به اینکه وجود فرودگاه مستقل غیرنظامی در محدوده منطقه آزادچابهار به همراه فرودگاه نظامی کنارک می تواند ظرفیت بسیار خوبی برای منطقه سواحل مکران باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز پایگاههای نظامی، دریایی و هوایی و همچنین صاحبان صنایع، تجار و بازرگانان و مردم منطقه ضروریست فرودگاه کنارک توسعه پیدا کند و ساخت فرودگاه بین المللی چابهار نیز تسریع شود.
وی گفت: بنابر این وجود فرودگاه و شهرک فرودگاهی مطابق استاندارد و ابعاد بین المللی از جذابیت های اصلی فعالیت های اقتصادی روز دنیا در منطقه محسوب و عامل توسعه و پیشرفت می شود.
دبیر اجرایی اتاق بازرگانی و صنایع منطقه آزاد چابهار به برخی مزایای فرودگاه چابهار اشاره کرد و افزود: ساخت فرودگاه با استاندارد بین المللی در چابهار از ترددهای ترافیکی با مسافت زیاد و افزایش استهلاک، هزینه تعمیر و نگهداری وسایط نقلیه، میزان مصرف سوخت و تعداد تصادف های منجر به جرح و فوت جلوگیری می کند و لذا نمی توان به سادگی از این موارد گذشت.
مبرهن نیاکان ادامه داد: متاسقانه تعطیلی غیر منتظره فرودگاه نظامی کنارک یک اتفاق جدید نیست بلکه در طول ٢٨ سال گذشته هر چند وقت یکبار شاهد این موارد تلخ بوده ایم و عمدتا به دلیل اختلاف نظر فرماندهان پایگاه هوایی کنارک با سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت های هوانوردی و بعضاً سازمان منطقه آزاد چابهار رخ داده و مطمئنا برای آخرین بار هم نخواهد بود.
وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل موقعیت جغرافیایی، وضعیت آب و هوا و بعد مسافت چابهار با مرکز کشور و فاصله ۵۰ کیلومتری فرودگاه کنارک با منطقه آزادچابهار همیشه به عنوان یکی از نقاط ضعف در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی این منطقه مطرح بوده و مشکلات زیادی را برای ساکنان چابهار، دشتیاری، کنارک و شهرهای اطراف و بویژه فعالان اقتصادی منطقه آزاد بوجود آورده است. 
دبیر اجرایی اتاق بازرگانی و صنایع منطقه آزاد چابهار با تقدیر از ارایه خدمات ارزنده از سوی فرماندهان و کارکنان زحمتکش پایگاه هوایی کنارک به مردم منطقه جنوب استان سیستان وبلوچستان در طول ۴٠ سال گذشته، خاطرنشان کرد: اختلاف نظر و سلیقه عزیزان با سایر نهادها باعث عدم اطمینان خاطر برای مسافران و دریافت کنندگان خدمات از این فرودگاه شده و لازمه داشتن یک فرودگاه غیرنظامی و نزدیک به منطقه به عنوان یکی از آرزوها و خواسته مردم منطقه و بویژه فعالان اقتصادی را دو چندان می کند.
 مبرهن نیاکان گفت: این امر یعنی اخذ مجوز ساخت فرودگاه طی ٢٠ سال گذشته همواره از طرف سازمان منطقه آزاد چابهار پیگیری شده و خوشبختانه در سال گذشته موفق به انجام این کار شدند و عملیات احداث آن نیز طی سه ماه گذشته از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران آغاز شده است. 
وی بیان کرد: در هر صورت به عنوان یک فعال اقتصادی و به نمایندگی از سوی همکاران خود از مسوولان عزیز پایگاه هوایی کنارک خواهش می‌کنم پس از اتمام تعمیرات مورد نظر، کماکان و تا ساخته شدن فرودگاه جدید به ارایه خدمات خود ادامه دهند.
دبیر اجرایی اتاق بازرگانی و صنایع منطقه آزاد چابهار افزود: همکاری نکردن نیروی هوایی اولا باعث بروز احساس وجود ناهماهنگی و اختلاف مسئولان کشور در اذهان عمومی و بروز شایعات بی اساس در این خصوص می شود که قطعا می تواند در این برهه خطیر مورد بهره برداری و سوءاستفاده بدخواهان نظام و کشور عزیزمان قرار گیرد و ثانیا آسیب شدیدی به فعالیتهای تولیدی ـ تجاری منطقه آزاد و فعالان اقتصادی مستقر در آن خواهد زد که زیبنده تلاشهای انجام گرفته طی دهه گذشته در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی نخواهد بود.
مبرهن نیاکان از خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان یکی از رسانه های پیگیر و منعکس کننده مشکلات مردم قدردانی کرد و افزود: دلسوزی و تلاش رسانه ها در هر منطقه موجب توسعه می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو