افتتاح نخستین هنرستان هنرهای زیبای مناطق آزاد کشور در قشم

همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس، نخستین هنرستان هنرهای زیبا مناطق آزاد کشور ویژه بانوان با حضور امام جمعه شهرستان قشم و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در این جزیره افتتاح شد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری تسنیم از قشم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در جریان افتتاح این هنرستان اظهارداشت: برای ارتقای بار علمی علاقمندان این منطقه، هنرستان هنرهای زیبا قشم ویژه دختران با دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه رشته موسیقی، نقاشی و نمایش در این منطقه راه‌اندازی شد.
علیرضا کمساری ادامه داد: هم اینک 16 هنرجو برای استفاده از دو رشته نقاشی و نمایش ثبت نام کرده‌اند و امیدواریم با توجه به علاقمندان هنر در این جزیره برای سال‌های آینده، رشته‌های دیگر هنری را در این هنرستان فعال کنیم.
به گفته کمساری، نگارخانه اردیبهشت هم از دیگر اقداماتی بود که برای نخستین بار در قشم با هدف نمایش آثار هنرمندان با مساعدت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد راه‌اندازی شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم بااعلام اینکه در این جزیره هشت انجمن هنری فعال داریم که 200 نفر تنها در انجمن نمایش عضویت دارند، افزود: متاسفانه زیرساخت تنها پلاتو قشم شرایط مطلوبی برای اجرای برنامه‌های نمایش هنرمندان را ندارد.
حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم پس از شنیدن این سخنان اعلام کرد: یک پلاتو کامل در زمینی به مساحت 200 متر مربع تا پایان امسال برای هنرمندان گروه نمایش با هزینه سازمان منطقه آزاد قشم ساخته خواهد شد. 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو