مدیر منابع انسانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد:

برگزاری دوره های مهارت آموزی صنایع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

مدیر منابع انسانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: بر‌اساس نیاز بازار کار مهارت‌های صنایع منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تدوین شده و با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش فرینا، رضا انفرادی اصل در نشست با مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های مهارتی، اظهار داشت: توسعه آموزش های مهارتی باید بر اساس استانداردهای جهانی و نیاز جامعه باشد.
انفرادی اصل با بیان اینکه برنامه های خیلی خوبی در راستای توانمند سازی نیروی انسانی در صنایع استان با همکاری آموزش فنی و حرفه ای اجرایی شده است، افزود: با توسعه آموزش های مهارتی هم راستا با نیاز صنایع در جذب و بکارگیری نیروهای بومی در صنایع و شکوفایی و توسعه استان گام های مهمی برداشته خواهد شد.
وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی ساختار بهره‌وری شرکت‌های نفتی در پارس جنوبی را توسعه می‌دهد، اضافه کرد: با فراگیری آموزش‌های مهارتی در توسعه و پیشرفت شرکت‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی سهیم می‌شویم.
مدیر منابع انسانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ضمن تقدیر از عملکرد آموزش فنی و حرفه ای استان در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری و تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز صنعت نفت و گاز خاطر نشان کرد: باید با سازکاری مناسب زمینه برگزاری بیشتر دوره‌های مهارتی فنی و حرفه ای را برای کارکنان شاغل در صنایع نفت گاز مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فراهم کنیم.
انفرادی اصل با بیان اینکه باید با نیاز روز صنعت آموزش های مهارتی ارایه شود اظهار داشت: ظرفیت های فنی و حرفه ای در جهت ارایه آموزش های مهارتی در سطح منطقه بی نظیر است و باید از فرصت بخش صنعت به خوبی استفاده کند.
وی خواستار تربیت نیروی ماهر متناسب با پیشرفت صنایع استان بوشهرشد و تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه و پیشرفت باید ظرفیت‌های استان بوشهررا شناسایی کنیم، برنامه‌ریزی تولید منابع انسانی کارآمد داشته باشیم و متناسب با اقلیم استان و در حوزه کسب مهارت نیز فرهنگ‌سازی صورت پذیرد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز توسعه مهارت‌آموزی را بر اساس نیاز بازار کار و صنایع مستقر در استان دانست واظهار داشت: اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و اشتغال با توسعه آموزش‌های مهارتی در بخش‌های مختلف میسر می‌شود.
عبدالمجید دراهکی با بیان اینکه حدود 8 هزار استاندارد آموزش مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حوزه‌های مختلف تدوین شده و از نظر ظرفیت‌های مهارتی کمبودی احساس نمی‌شود افزود: با وجود ظرفیت‌های موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه ای در استان بوشهر و وجود مربیان ماهر و با تجربه در کنار تجهیزات به روز، این اداره کل آمادگی کامل دارد حرفه‌های آموزشی مورد نیاز را با هماهنگی صاحبان صنعت در شهرستان‌های استان برگزار کند.
وی با تأکید بر اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی در صنعت هزینه نیست بلکه سرمایه گزاری است، اضافه کرد: تعامل صنعت و آموزش فنی و حرفه‌ای توسعه اشتغال پایدار را در پی دارد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر گفت: وجود نیروهای متخصص می‌تواند هر غیرممکنی را ممکن سازد و بسیاری از کشورهایی که مسیر رشد و توسعه را میان‌بر زدند، به دلیل تربیت فرد مجرب بوده است و این در استان بوشهر جز با تعامل صنعت و آموزش فنی و حرفه‌ای محقق نمی‌شود. ‌
دراهکی گام نهادن صنایع در توانمندسازی مهارتی جوانان استان بوشهر را پیشرفتی مهم برای توسعه مهارت آموزی دانست و تاکید کرد: فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای برای توانمندسازی جوانان این استان در همه رشته‌ها به خصوص حوزه نفت و گاز و حرفه های جنبی دارد و در این راستا ازهیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو