مدیر شهری و امور روستایی منطقه آزاد چابهار ۷ مهر روز ملی آتش‌نشانی را تبریک گفت

  • سه شنبه 8 مهر 1399 - 08:53
  • چابهار
  • 0 دیدگاه
مدیر شهری و امور روستایی سازمان منطقه آزاد چابهار با تبریک ۷ مهر روز ملی آتش‌نشانی به فداکاران و از جان گذشتگان راه ایمنی و نجات همنوعان گفت: آنان که جان خود را فدای نجات و ایمنی همنوعان و شهروندان خود کردند شایسته تقدیر هستند و خداوند آنان را قرین رحمت‌های خود قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، اقبال صادقی افزود: سازمان دارای دو ایستگاه آتش‌نشانی است که ایستگاه قطب صنعتی جهت پوشش پیکره‌های صنعتی و مسیر فرودگاه شهرک صنعتی و سایر مناطق همجوار و ایستگاه اصلی آتش‌نشانی، محدوده تجاری و انبارها را پوشش می‌دهد.

صادقی درخصوص تجهیزات این ایستگاه‌ها گفت:سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای عمل به وظیفه خود در مواجه با حوادث ناگوار مانند آتش‌سوزی و امداد نجات واحد آتش‌نشانی امکانات مناسبی را تدارک دیده و تعداد خودروهای سنگین ۵ دستگاه هستند. دو دستگاه خودروی پیشرو، دو دستگاه موتورسیکلت تجهیز وسایط نقلیه که با یک ماشین ۸ مترمکعبی تانکر پشتیبان، پشتیبانی صورت می‌گیرد.

وی عملکرد واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی منطقه آزاد چابهار از سال گذشته تاکنون اینگونه تشریح کرد: عملیات اطفاءحریق ۵۲ مورد، امداد و نجات جاده‌ای و برقراری ایمنی در تصادفات ۴۲ مورد، بیرون آوردن خودروهای گیرافتاده در ماسه‌زار و سواحل ۱۴۸ مورد، بازدیدهای ایمنی آتش‌نشانی در راستای سطح ایمنی و پیشگیری وقوع حوادث و همچنین بحث متقاضیان پروانه کار در سطح منطقه حدود ۴۰۰ مورد و گیرانداختن حیوانات موذی مانند مار و سایر موارد ۳۱ مورد بوده است.

صادقی برنامه‌های آموزشی انجام شده امسال برای پرسنل شامل: دو دوره امداد و نجات در ارتفاع و همچنین غواصی دو و سه برای گروه امدادونجات آتش‌نشانی عنوان کرد.

شایان‌ذکراست به همین مناسبت آتش‌نشانان منطقه آزاد چابهار در امری خداپسندانه با اهدای خون از طریق سازمان انتقال خون شهرستان چابهار به یاری نیازمندان به خون شتافتند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو