با شجاعت و ایثارگری عشایر اجازه تعدی دشمن به جنوب داده نشد

استاندار خوزستان گفت: عشایر ایران و خصوصا جنوب کشور در طول تاریخ، ۲ خط مبارزه داشتند، یک خط مبارزه با استبداد و یک خط مبارزه با استعمار بود.

به گزارش فرینا، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در اولین همایش نقش عشایر در دفاع مقدس گفت: ایستادگی، شجاعت، ایثارگری، خداپرستی و میهن دوستی عشایر عزیز در جنوب ثابت شده است و به همین علت است که از سمت جنوب یک وجب هم از خاک ما جدا نشده است چرا که این ایستادگی، پایمردی، میهن دوستی، آزادگی و تعلق به یکپارچگی ایران و اسلام در خون  عشایر جنوب ریشه دار است.

وی افزود: دلبستگی عشایر به کشور، اسلام و انقلاب در هشت سال دفاع مقدس به ویژه در اوایل حمله ددمنشانه رژیم بعثی به مرزهای جنوبی، اجازه پیروزی دشمن بر ایران اسلامی را نداد.

استاندار خوزستان گفت: عراق اگر در محاسبات خود پیش‌بینی می‌کرد ظرف چند روز خرمشهر و استان را اشغال می‌کند به این علت بود که در کشور تازه انقلاب شده بود و مقداری ارتش ایران را از هم گسیخته می‌دید و تصور می‌کرد وصول به اهدافش بسیار راحت است.

شریعتی افزود: آنچه معادلات و محاسبات صدام را بر هم زد مقاومت بی‌نظیر مرزنشینان و عشایر خوزستان بود و دشمن تصور می‌کرد آنها هیچگونه مقاومتی ندارند، لیکن ایستادگی و پایداری عشایر در خرمشهر، آبادان، دشت آزادگان، هویزه، حمیدیه و در شهرهای مختلف استان آنها را زمین‌گیر و متوقف کرد.

وی افزود: امروز هم پس از هشت سال دفاع مقدس باز هم عشایر ما همگام با اسلام، انقلاب و کشور در معادلات و برنامه‌های مختلف با همان ایستادگی و تعلق در حال خدمت هستند.

شریعتی بیان کرد: پایمردی عشایر و شرکت آنها در جنگ اقتصادی مانند اوایل انقلاب بر کسی پوشیده نیست و این توسعه که در شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد اروند در حال شکل‌گیری است از همراهی و کمک عشایر است و امیدواریم این پیوند ناگسستنی عشایر خوزستان و کشور همواره تداوم داشته باشد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.