رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران دومین نشست تخصصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛

توسعه شرکت‌های دانش بنیان به منظور رفع نیاز کشور

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: باید به توسعه شرکت‌های دانش بنیان برای حل نیاز‌های جامعه در مناطق آزاد کشور توجه ویژه شود.

به گزارش فرینا، عباس زارعی در حاشیه دومین نشست تخصصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که در سالن همایش‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد افزود: با توجه به شرایط کشور باید بر روی صادرات محصولات دانش بنیان تمرکز شود تا درآمد ناخالص کشور افزایش یابد.

زارعی افزود: چگونگی صادرات محصولات نوآوری باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد و مناطق آزاد کشور همچون منطقه آزاد ارس می‌تواند در این زمینه فعال باشد.

وی با اشاره به این که نوآوری نوعی حرکت به سمت جلو و تکامل است گفت: از تمام اقسام مختلف نوآوری از جمله تحویل نوآوری، ارائه محصول نوآوری شده و نوع کار اقتصادی و نوع فرآیند باید تحت تأثیر مباحث خلاقیت و نوآوری قرار گیرد و همین موجب ایجاد شغل‌های جدید می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به این که امروزه همه مسائل به سمت دیجیتال حرکت می‌کند گفت: اساس کار ایجاد بستر‌های دیجیتال است و شغل‌های جدید در این راستا ایجاد می‌شود تا پاسخگوی نیاز کشور باشد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افزود: پارک‌های علم و فناوری می‌توانند در زمینه خلاقیت، ارائه خلاقیت و تشکیل شغل‌های نوآوری در مناطق آزاد کشور تأثیرگذار باشد.

گفتنی است؛ دومین رویداد بین المللی چالش های مناطق آزاد و ويژه اكسپورتِك (EXPORTECH) با همكاري سازمان منطقه آزاد ارس و پارك علم و فناوري دانشگاه تهران برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو