مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در دومین نشست تخصصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛

حمایت منطقه آزاد ارس از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان دانشگاهی

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان دانشگاهی از حمایت‌های منطقه آزاد ارس برای توسعه فعالیت‌های علمی و فناوری خود بهره‌مند شوند.

به گزارش فرینا، محسن نریمان در حاشیه دومین نشست تخصصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که در سالن همایش‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد گفت: شرکت‌های دانش بنیان در مناطق آزاد فعالیت خوبی دارند و بسیاری از کار‌های فرهنگی و تبلیغاتی از فعالیت این شرکت‌ها ساخته می‌شود.

نریمان با بیان این که شرکت‌های دانش بنیان ایده‌های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری محسوب می‌شوند، گفت: ما تلاش می‌کنیم در منطقه آزاد ارس شرکت‌های دانش بنیان به صورت خاص حضور پیدا کنند و از این شرکت‌ها حمایت‌های ویژه می‌شود.

وی افزود: اعطای زمین، ایجاد فضای کار و توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان از جمله تسهیلاتی است که منطقه آزاد ارس برای آن‌ها در نظر گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس ضمن اشاره به این که فضای توسعه برای شرکت‌های دانش بنیان در مناطق آزاد رو به صعود است، گفت: اگر این حمایت‌ها ادامه پیدا کند شاهد حضور بسیاری از نخبگان، دانشجویان و شرکت‌های دانش بنیان در این مناطق خواهیم بود و زمینه ایجاد توسعه برای این شرکت‌ها چه از لحاظ اشتغال و چه از لحاظ عملکرد کاری ایجاد می‌شود.

نریمان با بیان این که هم اکنون بیش از ۵۲ شرکت دانش بنیان در مناطق آزاد کشور فعالیت دارند، افزود: ما در منطقه آزاد ارس در تعامل با پارک علم و فناوری تبریز هستیم و همچنین از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک‌هایی برای حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان در مناطق آزاد فراهم شده است.

وی تأکید کرد: فعالان اقتصادی نیز در مناطق آزاد ارس می‌توانند بر روی این شرکت‌های دانش بنیان سرمایه گذاری کنند، بنابر این منطقه آزاد ارس آماده حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و دانشجویان و نخبگان کشوری می‌توانند از طریق سامانه این مرکز و یا به صورت حضوری از حمایت‌های منطقه آزاد ارس بهره‌مند شوند.

گفتنی است، دومین رویداد بین المللی چالش های مناطق آزاد و ويژه اكسپورتِك (EXPORTECH) با همكاري سازمان منطقه آزاد ارس و پارك علم و فناوري دانشگاه تهران برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو