مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد؛

افتتاح ۳ مدرسه در منطقه آزاد ماکو تا اردیبهشت سال آینده

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: مدارس یولاگلدی، قیرکندی و آداغان با هزینه سازمان در حال احداث بوده که تا اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی در حاشیه بازدید از احداث مدرسه قیرکندی از توابع شهرستان پلدشت اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد در راستای توسعه زیرساخت‌های آموزشی و حل مشکلات فضای آموزشی در منطقه، در شهر یولاگلدی، روستاهای آداغان و قیرکندی اقدام به احداث مدارس ۱۰، ۹ و هشت کلاسه کرده است.

عبدالرحیمی افزود: این مدارس در اردیبهشت ماه سال جاری کلنگ زنی شده و انتظار داریم با تلاش پیمانکار پروژه، طی یک سال به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی این مدارس به همت سازمان منطقه آزاد ماکو در مجموع در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع و هزینه ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی در حال انجام است، ادامه داد: با اتمام این مدارس برای بیش از ۸۰۰ دانش آموز، فضای آموزشی مناسب تعبیه خواهد شد.

منطقه آزاد ماکو در آذربایجان غربی به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال‌غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو