جلفا، اولین شهر دارای گوگل استریت ویو ایران

با حضور معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری و مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس و رئیس و نائب رئیس شورای اسلامی شهر جلفا از پروژه جلفا اولین شهر 360 درجه ایران رونمایی شد.

به گزارش فرینا به نقل از روابط عمومی شهرداری جلفا، شهرداری جلفا در قالب قراردادی (شهرنما) اقدام به برداشت تصاویر 360 درجه از معابر و خیابان های سطح شهر جلفا اقدام نمود که این پروژه در حال حاضر قابل استفاده است.

با اسکن و شبیه سازی خیابان های جلفا و پخش آن در گوگل استریت ویو، جلفا به اولین شهر دارای گوگل استریت ویو ایران تبدیل شد.

این مجموعه مطابق استانداردهای جهانی گوگل در قالب 16 هزار عکس 360 درجه تهیه شده (به ازای هر 3 متر یک نمای 360 درجه) و توانسته تا به این تاریخ بازدید نیم میلیونی داشته باشد.

گردشگران می توانند برای مشاهده تصاویر خیابان ها و اماکن گردشگری سطح شهر به google map و همچنین نرم افزارهایی مربوطه مثل google Earth و google street view مراجعه و به گشت و گذار 360 درجه ای بپردازند.

همچنین گردشگران می توانند اپلیکیشن هایی که در کنار این پروژه برای تلفن های همراه و سیستم عامل های windows و android طراحی شده را از وبسایت شهرداری جلفا و یا کافه بازار دانلود و نصب کرده و با جاذبه های گردشگری جلفا بیشتر آشنا شوند.

گفتنی است؛ هیچ یک از شهرهای ایران بصورت کامل دارای این قابلیت نیستند.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو